diumenge, 17 de desembre del 2017

Circular al Mont LLaret (2376 mts.)

Recorregut marcat amb el rellotge Suunto Traverse.

El dia d'avui és un dels dies complicats meteorologicament parlant per planificar una sortida a muntanya. A mesura que passi el dia, el vent ha d'anar a més, ja en el moment de la sortida es preveu  vents de 20 km/h amb ràfegues de 70 km/h.
Decidim fer una circular al Mont Llaret (2376 mts.) passant pel Refugi de la Balmeta (2120 mts.), lloc bastant arrecerat durant un bon tram, el pitjor potser serà la sortida del bosc a la carena del Mont Llaret.
A l'apropar-nos al lloc de sortida ja podem apreciar la diferència entre la comarca de la Cerdanya Francesa i el Capcir (de vegades, també anomenada "la Petita Sibèria"), just a la cruïlla de Montlluis la carretera es tenyeix de blanc i ja no ens deixarà fins on deixem el cotxe.
Sortim de l'aparcament (1840 mts.) a l'inici del Sender Nòrdic (gratuït) de la Font-Grosse a l'estació de Les Angles. Aquesta primera part és molt plana i a l'anar entremig dels arbres, estem força protegits del vent. Arribem al punt de captació d'aigua (1914 mts.) on acaba el Sender Nòrdic a partir d'aquest punt comença un puja-baixa constant fins a situar-nos a l'última pujada sota l'Estany, per una bona neu i unes quantes llaçades arribem a l'Estany de la Balmeta (2047 mts.), el creuem per la seva part dreta i després de fer una pujada suau arribem als plans que ens porten  fins al Refugi de la Balmeta (2120 mts.).
La nostra sorpresa és trobar-nos a un francès a dins, feia més d'una hora que esta esperant que el temps millori per anar al Petit Peric, fins i tot ha encès la xemeneia a l'interior del refugi. Veient que el temps no millora, decideix anar tirant. Després arriben 5 persones més, es nota que el temps és dolent, aprofitem per beure i menjar una mica i parlar amb les persones que arriben al refugi. Quan creiem que ja portem una bona estona, sortim del Refugi direcció al Llac de les Bouilloses, agafem la primera vall a mà esquerra (est) i anem seguint les traces del solitari esquiador francès que ens hem trobat a dins del refugi. El noi, coneixedor de la zona, puja per una part molt còmoda, fins a arribar a la sortida del bosc, on realment el vent bufa molt menys del que ens podíem imaginar, ara ens queda més d'un kilòmetre per la carena, passem al costat mateix de la creu del cim del Mont Llaret (2376 mts.). Ara només ens queda continuar uns metres fins a arribar al final de les pistes de Les Angles, avui quasi tancades pel vent, traiem pells i iniciem el descens per les pistes quasi solitàries, en poc temps arribem al cotxe, punt de sortida del recorregut en el dia d'avui.

La Teresa a la sortida del petit aparcament a Les Angles (1840 mts.)

Aquests primers kilòmetres són força planers.

L'Estany de Vallcera (1770 mts.)

Ja portem 3 kilòmetres quan trobem aquest senyal, nosaltres cap al Refugi de la Balmeta.

Aquest tram és una mica estret però es passa força bé.

El riu completament gelat en aquesta època de l'any.

La Teresa apareix entremig dels arbres.

Últims metres abans d'arribar a l'Estany.

Estany de la Balmeta (2047 mts.)

Travessem l'Estany de la Balmeta per la seva part dreta.

Sortim de l'Estany i iniciem la pujada direcció al Refugi.

Molta quantitat de neu a la zona, aquí, obrint traça.

El Refugi de la Balmeta (2120 mts.)

A l'interior del refugi trobem un esquiador de muntanya francès que esperant que passi el mal temps ha encès el foc.

Bon gruix de neu per iniciar la pujada al Mont Llaret (2376 mts.)

Arbres força carregats de neu.

Últims metres dins del bosc.

Agafem la direcció cap al cim.

Al costat del Mont Llaret (2376 mts.)

Un dia més amb els esquís fins al mateix cotxe.