dissabte, 9 de setembre del 2017

Circular des del poble de Pradelles-en-Val pel Monredoun (343 mts.) i Cazouillo (501 mts.)



Com és habitual en els últims anys, el segon cap de setmana de setembre pugem per motius professionals a Lézignan- Corbières, població situada a la comarca francesa de l'Aude. El dissabte aprofito per conèixer la zona més propera a la població, on el cim més alt és el Tour de Guet (601 mts.), a l'haver pujat unes quantes vegades per diferents vessants, avui vaig a explorar una zona una mica més a l'Oest. El diumenge és el dia que busquem cims per l'Ariège o Capcir com Le Roc Blanc (2542 mts.) o el Tarbesou (2364 mts.), avui tenia intenció de pujar al Pic de Saint. Barthélemy (2348 mts.) però el mal temps durant tot el cap de setmana no em deixa ni intentar-ho, en fi, un altre dia serà.
Arribo al petit poble de Pradelles-en-Val, agafo la primera desviació a mà esquerra i continuo un centenar de metres fins a arribar al cementiri on deixo el cotxe en un petit aparcament a  mà dreta. Durant uns segons estic dubtant per què no ser si agafar el material per anar a córrer o el de caminar, finalment faré un mixt, sabatilles de córrer però pantalons llargs (menys mal, per què hi havia punxes per tot arreu) i la motxilla de muntanya en lloc del camelback. El dia de moment està bé però les previsions és que a partir de les 12 del migdia comenci a ploure, com que falten uns minuts per les 8 del matí espero que em doni temps (que equivocat estava, abans de les 10 del matí i just en el punt que estava més allunyat del cotxe va començar a ploure amb ganes).
Surto de l'aparcament (201 mts.) i agafo un camí ben definit amb vinyes a les dues bandes, aquí encara no han iniciat la verema, arribo a un coll (312 mts.) on serà el punt de retrobament a la baixada després de fer la ruta circular, ara camino per un tram força planer passant per la part superior del turó fins a passar pel cim del Monredoun (343 mts.), començo a baixar entre camins estrets, arribo a la pista principal (299 mts.) i al costat d'un camí particular torno a pujar, vaig a buscar una mena de coll, en aquest punt comença la pujada forta del dia (havia vingut aquí,  per totes les corbes de ferradura que vaig veure al mapa) són 180 mts. directes, el camí està força tapat i trobes forces punxes, a l'arribar a dalt una petita baixada em deixa en el tram més bonic de la sortida, camins perfectes per córrer i amb vegetació als costats. Passo al costat del Cazouillo (501 mts.) però ni intento sortir del camí per què el bosc és molt espès, estic arribant al punt més allunyat del cotxe (9 Km des del cotxe) quan a poc a poc comença a ploure, en pocs minuts es converteix en una pluja forta, he de parar per guardar la càmera dins la motxilla protegida amb un plàstic que porto perquè no es mulli, per això avui hi han tan poques fotos.
Arribo al punt on he de girar, plou amb moltes ganes, ja fa una bona estona que estic corrent, no he vist la desviació (sender molt i molt petit), quan porto uns 400 metres, consulto el rellotge i me n' adono que no vaig bé, he de tornar enrere, deixà el camí principal i agafa per on marca el rellotge (GPS), a mesura que baixo el camí és va fent més gran, continua plovent amb ganes. Arribo a la D-42 (petita carretera), no he trobat ningú en tot el dia, després de fer quasi 5 kilòmetres i només creuar-me amb 2 cotxes, agafo un camí estret que em deixa a una pista, sento al costat sorolls estranys, miro i em trobo a dos senglars grans amb les seves cries, surten corrent ràpidament, segueixo fins a arribar al coll (312 mts.), pel qual he passat fa una estona, ja no plou tan fort però ja fa més de 2 hores que estic sota l'aigua. Des d'aquí dalt ja puc veure l'aparcament, inicio una carrera suau mirant de no relliscar, finalment arribo al cotxe un altre cop, per sort, ara no plou i almenys em puc aixugar i canviar la roba.



Desnivell: 695 mts.

Recorregut: 20, 75 Km.

Horari: 4h, 17m.








La verema encara no ha començat aquí, al fons a la dreta el Monredoun (343 mts.)


Els avets aquests marquen el punt d'inici de la sortida d'avui.


Al fons podem veure el Tour de Guet (601 mts.)


Ja vaig pujant, a l'esquerra el poble de Pradelles-en-Val.


Hi ha trams que la vegetació és molt espessa.


Al costat del pic de Cazouillo (501 mts.), abans d'iniciar-se el diluvi.