dissabte, 1 d’abril del 2017

Vinya Nova- St Jeroni- St. Joan- Vinya Nova.

Avui tenim mal temps al Pirineu i demà no puc sortir, per tant una setmana sense esquí de muntanya, això no es pot aguantar per què la temporada és molt curta i setmana que perds després no la recuperes.
El temps per la zona tampoc és cap meravella, finalment decideixo pujar a Montserrat. Surto de l'aparcament de Vinya Nova (440 mts.) i segueixo la pista que porta a Collbató, poc abans de portar 1 kilòmetre de la sortida he d'agafar a mà esquerra una desviació direcció al Clot de la Mònica, és una pujada molt constant de quasi 600 metres de desnivell fins a arribar a la cruïlla del camí entre St. Jeroni i St. Joan.
Arribo al Coll dels Pollegons (907 mts.) i en pocs minuts després de superar una última rampa molt dreta arribo a la cruïlla (1015 mts.) entre St. Jeroni i St. Joan. Fins aquí no he trobat ningú, ara la cosa ja canvia i en aquest tram trobo força gent, després de les dures rampes anteriors aquest tram és molt suau i es pot gaudir de valent, arribo a l'ermita de St. Jeroni (1149 mts.), agafo a l'esquerra i després de superar les últimes escales arribo al cim més alt de Montserrat, St. Jeroni (1237 mts.), el vent que fa al cim és força fred per tant un parell de fotos i cap abaix.
Segueixo el mateix itinerari de pujada fins a arribar a la cruïlla aquí en lloc de baixar pel camí de pujada segueixo fins a arribar a St Joan on arriba el cremallera que surt del Monestir, dues rampes fortes de sortida per iniciar la baixada fins ben a prop de l'ermita de Sant Miquel, aquí agafo a la dreta (oest) per agafar el camí vell de Collbató, aquest camí esta ple de pedres i avui a l'estar mullades has d'anar en compte de no anar a parar  a terra, arribo a la pista de Vinya Nova- Collbató, ara només falten un parell de kilòmetres per arribar a l'aparcament de Vinya Nova on m'estan esperant la Irene i la Marta per fer un bon dinar a Vinya Nova.

Horari: 3h, 29m,

Al deixar la pista de Vinya Nova a Collbató ja em trobo aquesta primera rampa.

Escalador al mig de la placa montserratina.

El Bruc i Collbató els pobles que tinc a sota meu.

Pujant direcció al Coll de Pollegats.

Coll de Pollegons (907 mts.)

La comarca del Baix Llobregat cada cop més abaix.

Arribant a la cruïlla (1015 mts.) del camí entre St. Jeroni i St. Joan, quasi 600 metres de desnivell des del cotxe i 59 minuts.

La boira ho comença a envair tot.

El Cavall Bernat mig tapat per la boira.

Cim més alt de Montserrat, Sant Jeroní (1237 mts.)

La zona de Ecos.

L'antiga estació superior de l'Aeri de St. Jeroni.

Vessant nord de Sant Jeroni, a la part inferior es pot veure el cable d'acer per protegir la sortida de la Ferrada Teresina.

A mesura que baixo la boira es fa més densa, passant per la Gorra Marinera.

I després un bon dinar a Vinya Nova.........................

Unknown ha dit...

Estàs en molt bona forma i a les proves em remeto, és el mateix temps que vam fer fa 3 anys , ho tinc en el registre.