dijous, 13 d’abril del 2017

Circular al Fjellsaetra amb la Punta 1118 mts i el Saetrefjellet (877 mts.)

La tarda- nit anterior amb el Xavi planificant la sortida de l'endemà.

Color vermell; Itinerari pujada.
Color lila; Itinerari baixada.

Després del dur dia del Kolastinden i veient la previsió dolenta per dimecres, uns quants ens dediquem a fer diferents coses com comprar, planificar les següents sortides, etc. Uns altres encara faran una pujada per les pistes per intentar veure les bones vistes des de la part superior de l'estació però com deia el pronòstic meteorològic el mal temps no marxa de la vall i els impedeix la tan somiada fotografia des de la part superior de l'estació amb vistes a Stranda.
Pel dia d'avui havíem previst un altra sortida però a l'arribar a l'inici de la pista ens trobem una barrera que ens diu que no s'obri sense permís del propietari, no ens la volem jugar i decidim canviar de cim, després de la sortida d'avui i amb més calma tornarem a veure si podem parlar amb alguna persona de les cases properes i així ens puguin ajudar amb aquest tema.
Ja que estem bastant a prop decidim tornar a la Punta 1118 mts. que ens va quedar penjada el passat dilluns pel mal temps, avui tot és diferent, doncs, el sol brilla amb tota la seva potència veient la zona on estem. Tornem a l'aparcament (340 mts.) de fa uns dies, amb les nevades d'aquests dies només al caminar 5 minuts ja ens calcem els esquís, ja ens coneixem aquesta primera part encara que no sembla el mateix cim, avui estem pujant amb el sol i fa tres dies amb un vent huracanat i molt fred, en fi, aquestes són les diferències de la muntanya, arribem a un petit replà (950 mts.) on ens reagrupem tot el grup, amb aquestes que arriba un esquiador de muntanya de la zona i ens comença a explicar moltes coses de la zona, totes molt interessants, continuem pujant amb ell i quasi sense donar-nos conte arribem a la Punta 1118 mts., cim amb unes vistes espectaculars. Avui podem gaudir del cim, ja que no fa gens de vent, en lloc de baixar cap al cotxe decidim fer una circular, el primer és baixar fins a un plateau (697 mts.), aquesta primera part del descens la gaudim molt per què trobem una neu pols seca magnífica, a mesura que baixem es transforma en pesada però encara així es deixa esquiar força bé.
Al plateau (697 mts.) tornem a posar pells i pel llom de la dreta anem fent diferents puja-baixa fins a assolir el cim d'aquesta estació: el Saetrefjellet (877 mts.), intentem continuar la travessa però és inviable degut als tallats que tenim al costat i ens impedeix continuar amb esquís. Només queda treure pells, preparar botes i a gaudir d'un descens de quasi 600 metres fins a la cafeteria, com que el cotxe el tenim força lluny per tornar caminant ja hem decidit que quan arribem a baix es quedaran els cinc a baix amb els meus esquís i jo faré dit amb el primer cotxe que passi però de moment baixem.
La primera part és una delícia baixar per pistes, per què la neu està molt bé, el tram central no està tan bé però la part final hi ha molt bona neu primavera i això fa que podem gaudir també d'aquest descens. La sorpresa per nosaltres és que a l'arribar a la part inferior (335 mts.) surten de la cafeteria l'Anna i la Irene que ens han vist baixar, visca ja no hem de fer dit. Ja que és l'hora de dinar aprofitem i ens mengem un goulash (una mena de sopa amb verdures i carn) que ens entra la mar de bé. Després marxem a inspeccionar el tema de la barrera, truquem a la casa més a prop de la barrera. Ens obre la porta el fill dels propietaris (atleta i maratonià) i molt amablement parlem amb ell més de 10 minuts, ja ens posa al dia de la barrera, ens diu que podem passar sense problemes que aparquem al primer aparcament i que tornem a posar la barrera al passar, això serà per un altre dia per què demà (en principi ha de ser el millor dia meteorològicamnet parlant) volem anar al Shakarasalem (1542 mts.) un altre dels cims emblemàtics de la zona i amb unes vistes genials, però això serà demà.

Horari: 4h, 34 m.

Per fi avui al matí des de les cabanes podem veure les muntanyes sense que estiguin tapades.

El grup al complet a l'aparcament de Oygardsstolen (345 mts.)

Tornem a passar per aquest tram dos dies després, avui amb molt bon temps.

Gran beau avui després d'uns quants dies de mal temps.

A l'esquerra podem veure el cim Lafjellet (1161 mts.).

Nosaltres anem a buscar aquella mena de coll a la dreta.

El cim del Lafjellet que aquesta temporada encara no s'havia pujat, es va pujar el dissabte 15/4.

Bona traça en aquest cim, un dels més repetits a la zona.

La Rosa com sempre pujant per fora de les traces de pujada.

Petita parada per reagrupació del grup, al fons el cim que farem en un parell de dies: Auskjeret (1203 mts.)

Lloms ideals per a després de dies d'intenses nevades.

Vinga Carme que ja falta menys, que bé ha aguantat el teu genoll. Felicitats!!!!

El David amb les seves noves botes Atomic està fet un xaval.

Pujant amb el Auskjeret (1203 mts.) al fons.

A la dreta de la Carme i el Xavi podem veure l'estany glaçat Storholmen (340 mts.)

A punt d'arribar al cim podem veure el mar amb el pont Sykkylvsbrua que comunica les dues penínsules.

Ja falten pocs metres per arribar al cim.

A l'esquerra el Urfjellet (1267 mts.) i a la dreta el Hammarset (1007 mts.)

En primer pla podem veure el Lafjellet (1161 mts.)

El David amb el fiord al fons.

Pendents suaus poc abans d'arribar al cim.

Un esquiador de la zona ens va comentar que es pot arribar moltes vegades amb els esquís fins al mar, us imagineu quin descens??, Ufffffff.

Selfi a la Punta 1118 mts.

De dreta a esquerra: Rosa, Carme, Jordi, David, Xavi i Jo.

Molt bona neu en aquesta primera part del descens.

Més abaix, la neu estava una mica més pesada però es deixava fer.

Tota la pala que acabem de baixar, hem arribat al plateau (697 mts.) i ara toca tornar a posar pells per pujar el següent cim.

Inici de la pujada cap al Saetrefjellet (877 mts.)

Remuntant cap a cim, darrere es pot veure per on acabem de baixar.

Direcció al Saetrefjellet (877 mts.)

Per un moment passem a l'altre vessant i podem veure l'estany glaçat Storholmen (340 mts.)

El grup quasi al complet.

Aquí ens trobem uns quants trams de puja-baixa.

Cim del Saetrefjellet (877 mts.), al fons el Auskjeret (1203 mts.)

A l'arribar a baix per casualitat ens trobem a la Tomi, Anna i la Irene. Aprofitem per dinar aquesta mena de goulash.