dissabte, 4 de febrer del 2017

Tour de Guet (601 mts.)

Després de deixar a la Irene a la seva convenció anual marxo unes hores per pujar el Tour de Guet (601 mts.), aquesta vegada el vull pujar pel vessant sud, és a dir he de passar el poble de Camplong d'Aude i a l'arribar a les Gorges du Congoust aparco el cotxe. Encara plou una mica però sobretot és el vent el que pot fer que la sortida no es realitzi per què fa molt i molt vent. Després d'esperar una estona i veure d'on ve el vent, decideixo anar a l'altre vessant totalment oposat per veure si el mateix cim fa de paravent. Creuo el poble de Moux i després de passar pel cementiri a la dreta, passo l'autopista per sota i poc després deixo el cotxe.
Surto del petit aparcament (145 mts.) i només he d'anar seguint les marques del GR-77, a mesura que vaig pujant el vent es fa cada cop més intents, a l'arribar al cim del Tour de Guest (601 mts.) vaig directa al refugi de pedra per protegir-me del fortíssim vent, ràpidament inicio la baixada.
A l'arribar a una de les cruïlles segueixo per la pista principal per fer una circular i allargar una mica més la sortida.

Al poble de Moux inicio la sortida (145 mts.)

Primer he anat per l'altre vessant, però el vent era tan fort que no podia ni sortir del cotxe.

Primera rampa amb forta inclinació.

Al fons puc veure el cim del Tour de Guet (601 mts.)

Just en aquest punt deixo el camí principal per seguir el GR-77  pel corriol.

Vista enrere per veure d'on vinc.

I segueixo cap a la part superior, ha plogut una mica i el terreny està molt mullat.

Ja puc veure la caseta de vigia d'estiu i el refugi de pedres.

Vent fort al cim del Tour de Guet (601 mts.)

Inicio la baixada direcció al poble de Moux.

Des del cim es pot veure el poble de Lezignan-Corbières.