dissabte, 11 de febrer del 2017

Puig del Pla Bernat (2436 mts.) des del poble de Fontrabiouse (1500 mts.)

Ja fa dies que tinc aquesta sortida al cap, és ideal per provar el nou material, sobretot les noves botes per què hi ha un tram molt llarg de pista i així pots comprovar si et fan mal o no.
El divendres a la tarda parlant amb el Xavi em comenta que li fa mandra la pista (no m'estranya) i ells pujaran  des de l'estació de Puigvalador, hem quedat de trobar-nos per la zona, avui m'acompanyen la Carme i la Teresa.
Sortim del poble de Fontrabiouse (1500 mts.) a la regió francesa del Capcir, la capital de la comarca és Formiguera. Comencem al costat de l'aparcament de la Grotte de Fontrabiouse (1515 mts.) i seguim la pista que puja molt suaument, quan portem 3 kilòmetres des del cotxe iniciem una petita baixada (només 40 metres de desnivell) de més de 1 kilòmetre això vol dir que al tornar haurem de tornar a posar pells. Arribem al Pla de Camp Llong (1701 mts.) a partir d'ara la pista guanya una mica més de desnivell, continuem fins que a l'alçada de 2015 mts. s'acaba la pista, portem quasi 7 kilòmetres des del cotxe. A partir d'ara fem un franqueig sempre en tendència a l'oest i ens situem al peu de la pala que ens portarà sota el cim, al pujar uns metres veiem les primeres traces del dia, són de pujada i tenen tota la pinta de ser del Xavi i el Pol.
Les seguim fins que arribem al llom, continuem i quasi al situar-nos sota la pala cimera (2285 mts.) veiem baixar dos esquiadors, són el Xavi i el Pol, els saludem i ens comenten que a l'haver pujat amb el telecadira un tram, van a baixar aquesta pala i tornen a pujar, quedem en saludar-nos quan baixem nosaltres. El dia en contra del que deien els pronòstics en lloc d'anar a pitjor va a millor, l'última part és molt suau i el vent ha fet de les seves, ha deixat molt gel al descobert però podem arribar sense cap problema al cim del Puig del Pla Bernat (2436 mts.). Després de les fotografies de rigor iniciem la baixada, després de passar el primer tram gelat entrem en un tram amb una capa de neu pols que ens fa gaudir d'aquesta primera part del descens però res al que ens esperava després.
Ens tornem a creuar al Xavi i la Carme diu que ja en te prou de pista per avui, baixarà amb ells fins a Puigvalador i ens retrobarem tots 5 a Guardiola de Berguedà per menjar un bon plat combinat. Nosaltres tres baixem la gran pala amb una neu pols sensacional que ens fa emocionar-nos fins a límits insospitats, quina manera de flotar amb aquesta neu pols, a l'acabar la pala la Carme espera al Xavi, la Teresa i jo continuem que encara ens queda una bona estona, acabem de baixar tot aquest tram (2035 mts.) i sense haver-nos recuperat d'aquesta baixada tornem a posar pells per remuntar aquest tram, a l'arribar a l'inici de la pista ens traiem les pells i per una neu ràpida baixem tota la pista fins a arribar al Pla de Camp Llong (1701 mts.) on tornem a posar pells per última vegada avui, remuntem aquest kilòmetre i ara si, fora pells i baixada fins a arribar a la mateixa porta del cotxe. Sortida llarga (igual que una mitja marató) amb molt tram de pista però una prova necessària per provar el nou material, ah i una baixada amb una neu pols que recordarem durant molt temps.

Sortim del poble de Fontrabiouse (1515 mts.)

Pujant per la pista direcció al Pla de Camp Llong.

La Carme en un petit tram de descens que al tornar ens farà tornar a posar pells.

El sol sembla que vol sortir però no acaba de brillar amb força.

Petita parada durant la pujada per la pista.

No hi ha senyals de traça i hem d'anar obrint-la nosaltres.

Primera visió del Puig del Pla Bernat (2436 mts.) al fons.

Amb el zoom es pot veure millor.

Com es pot veure davant de la Carme i la Teresa no hi ha senyals d'haver passat ningú per aquí fa dies.

El cim està per darrere d'aquestes pales.

A punt d'iniciar les pujades fortes cap a cim.

Molt bona neu en aquesta part del Pirineu.

Al mig de la pala més inclinada del dia.

Bona traça de pujada, al fons es pot veure la Serra de Madres.

Arribant a la part superior de la pala principal.

Jo estic pujant i el Xavi Martí baixa del cim (ahir a la tarda ja ens vàrem explicar els plans), ell ha sortit de l'estació de Puigvalador.

Més de 32 anys d'amistat hi han en aquesta salutació.

En paral·lel direcció a cim.

Ja queden pocs metres per arribar a cim.

Tot el Pirineu Oriental darrere la Teresa.

Acabo d'arribar al cim.

Foto del cim a l'esquerra Serra de Madres, al centre de la imatge el Canigó.

Le Roc Blanc (2542 mts.)

Al cim del Puig del Pla Bernat (2436 mts.)

A l'inici de la baixada principal.

Dibuixant les nostres traces a la neu.

Ha quedat tot ben trillat, però quina bona neu que hem trobat, geniallllllllllllll.

Part de la baixada abans de tornar a posar pells.

Tornem a desfer el camí de pujada, al centre es pot veure tota la pala que acabem de baixar.

Arribem fins al mateix cotxe situat a Fontrabiouse amb els esquís als peus, un luxe.

Una neu sensacional, neu deu, Déu quina neu, una gaudida total.
La llarga pista s'oblida després de "flotar" per aquestes baixades .
Esperant ja el proper cap de semana.

Carme S ha dit...

Bona estrena de botes i esquís companys. Prova superada.....amb nota!!!