divendres, 6 de gener del 2017

Pic Cibollés (2749 mts.) des de l'Ampriu.

Avui dia de Reis hem pujat amb la Irene a Benasque, en principi dins de la poca innivació que hi ha al Pirineu després de més de 6 setmanes sense nevar, sembla que aquí pot haver-hi neu però a l'arribar a la Vall ja ens adonem que també estar força precari. Als vessants sud no hi ha neu fins a la cota 2100 o més, al nord aquesta cota pot baixar fins als 1800 mts.
Decidim pujar a un aparcament amb força alçada, aquest és l'Ampriu (1910 mts.), punt més elevat de la zona que es pugui arribar amb el cotxe.
Surto de l'aparcament (1910 mts.) i en lloc d'anar al Gallinero com va quasi tothom, avui vaig a fer el Cibollés (2749 mts.) que té una aresta molt maca i així poder estrenar el nou piolet.
Inicio la pujada per l'esquerra de la pista de las Codornices, sempre que pugui miraré de pujar per fora de la pista tot i que hi ha algun tram que no puc. Quan arribo a la primera pujada forta he de posar ganivetes doncs la base de neu està força gelada, a l'arribar a la part intermèdia de l'estació agafo una pista que sense guanyar massa desnivell creua la muntanya fent 4 corbes, fas més recorregut però el millor és que aquesta pista la tenen com a via de servei i tot i tenir força neu la tenen tancada. Segueixo pujant i em col·loco a sota un fals Coll que hi ha entre el Pic del Gallinero i el Pic Cibollés, començo la pujada que em portarà a aquest coll, cada cop s'inclina més, quan falten pocs metres per assolir el coll decideixo canviar els esquís pels grampons i piolet. Continuo i en pocs minuts arribo al fals coll (2569 mts.), fins aquí pràcticament no he vist al sol, aquí dalt sí que toca i això vol dir que de dia la neu transforma i a la nit amb el fred queda dura com una pedra.
Deixo els esquís i continuo amb els grampons i piolet, m'apropo fins al peu de l'aresta. Aquí s'inclina fins a assolir un fals cim, a partir d'aquí només em queda que continuar per una fàcil però molt divertida aresta nevada (no hi havia cornises i la neu estava dura, no gel, per gaudir amb els grampons i piolet), finalment arribo al cim del Cibollés (2749 mts.), no hi han traces, jo crec que feia dies que no pujava ningú al cim. Puc gaudir d'una bona estona al cim sense veure a ningú, no fa vent i tot i que el sol no escalfa s'estar força bé. Inicio la baixada pel mateix lloc de pujada i en pocs minuts arribo al lloc on he deixat els esquís. Trec pells, ajusto les botes i baixo el primer tram amb compte, per què la neu estar dura (no tant com aquest matí), després baixo per les pistes amb un dit de neu artificial però la base estar força dura i en pendents fortes costa una mica aguantar el gir.
Arribo a baix on m'espera la Irene, ha estat bé per treure's el cuc però necessitem neu al Pirineu, a veure aquests pròxims dies si la cosa s'anima.

Amb la Irene a l'aparcament de l'Ampriu (1910 mts.)

Al fons podem veure el Pic del Gallinero (2728 mts.) i la manca de neu al Pirineu.

Els primers raigs de sol ja treuen el cap entre el Cibollés i el Gallinero.

Gràcies al fred que fa, els canons poden fer neu artificial, darrere la Tuca de Possolobino (2786 mts.)

A punt d'arribar a l'aresta que uneix el Gallinero amb el Cibollés.

Per pujar aquests últims metres carrego els esquís a la motxilla i pujo amb grampons i piolet.

Una mirada enrere per veure per on he pujat.

El Pic del Gallinero (2728 mts.)

Tota l'aresta fins al Pic de Cibollés (2749 mts.)

A la meitat de l'aresta.

Vista enrere per veure el que ja he pujat.

Últim tram abans d'arribar al cim.

A l'arribar al cim puc veure tot el massís de l'Aneto, a la dreta el meu nou piolet.

El Turbón (2492 mts.)

L'estació de Cerler (L'Ampriu) vist des del cim.

Tresmils del Pirineu.

Massís del Posets.

Els tres Eristes.

Al cim del Pic Cibollés (2749 mts.)

Aneto (3404 mts.) a la dreta la Bretxa de Tempestats.

A l'esquerra la cara sud de la Maladeta, a la dreta el Pico Maldito.