dissabte, 25 de juny del 2016

Circular Cabana d'Ardonés (2010 mts.), Pic de Castanesa (2861 mts.),Tuca de Roques Trencades (2755 mts.) i Pic d'Estiba Freda (2691 mts.)

Aquest cim ja feia molt de temps que tenia ganes de pujar-hi, un parell de vegades amb esquí de muntanya ho havíem intentat, una per mal temps no va ser possible i l'altre pel gran perill d'allaus, avui ha estat el dia ara queda a l'hivern amb esquís.
Pugem per la pista que surt un kilòmetre abans d'arribar a l'Ampriu i que ens deixa fins a la Cabana d'Ardonés (2010 mts.), la pista és força plana i esta en bones condicions, es pot pujar tranquil·lament amb un turisme normal. Surto de la Cabana i segueixo un petit sender que es va fent cada cop més petit fins que desapareix, no he trobat fites en tota la pujada, només al arribar poc abans del coll on he seguit algunes per després deixar-les, ja que anaven en sentit descendent, a l'inici agafo direcció sud i quan arribo a la cota 2120 giro a est per anar franquejant la Pleta Negra per la part inferior, tot això ho faig per no baixar a buscar la via normal que va al costat del Barranc d'Obago, hi ha trams on hi ha molta pedra solta, finalment arribo a una zona planera on trobo un pal de mesura de neu.
Al fons ja puc veure la part superior del coll, ja veig que aquesta pujada serà feixuga, doncs, la tartera és de pedra molt petita (un pas endavant, dues passes enrere), arribo al peu i començo a pujar, estar molt millor del que pensava i excepte un petit tram, la resta es puja força bé. Ja sóc al Coll de Castanesa (2685 mts.), ara només em falten 180 metres per assolir el cim, aquesta pujada es fa per un llom amb poca inclinació, els núvols cada cop són més importants, començo a pensar que avui sí que em mullaré.
2 hores i 10 minuts després de sortir del cotxe estic al cim de la Castanesa (2861 mts.), faig unes fotos i surto cap baix ràpidament (no tinc ganes de mullar-me), passo el coll i enlloc de baixar pel mateix lloc, pujo al següent cim al que arribo en pocs minuts, Tuca de Roques Trencades (2755 mts.) encara recordo el dia que el vàrem pujar amb esquís.
A partir d'aquest punt només em queda que seguir la fàcil carena fins a la següent depressió (2630 mts.), un altra pujada i el tercer cim del dia, Pic d'Estiba Freda (2691 mts.). Ara ja només em queda baixar els 700 metres de desnivell fins al cotxe.

Cabana d'Ardonés (2010 mts.)

Amb la Irene a l'inici de la sortida.

A la part inferior el poble d'Eriste amb l'embasament de Linsoles, a la part superior els Eristes (sud, central i nord)

Començo a pujar quasi sense traça, a sota la Cabana d'Ardonés.

Vaig pujant fent tota l'estona un franqueig cap a l'esquerra, davant tenim el Castanesa, a l'esquerra, el coll.

Traces a l'esquerra per pujar fins al Coll de Castanesa (2685 mts.)

Coll de Castanesa (2685 mts.), a la dreta esta el cim.

Els núvols que venen del sud no fan gens de gràcia.

Sempre que es pugui s'ha de tocar neu per pujar, que s'acaba...............

Ja falta poc per arribar al cim.

Pic de Castanesa (2861 mts.)

Torno a baixar al Coll i aquesta és la pujada fins a arribar al següent cim.

Arribant al segon cim del dia, la zona Aneto-Russell tapats pels núvols.

Tuca de Roques Trencades (2755 mts.)

A la dreta es pot veure el tercer cim del dia, al fons tot el Pirineu.

D'alla vinc, Pic de Castanesa.

D'esquerra a dreta: Vall de Corones, Vall de Llosàs, Vall del Russell.

Esquerra: cresta de Cregüeña al Pico Maldito, a la dreta el Pic de Corones (3294 mts.)

Aneto, a l'esquerra Coll de Corones i a la dreta Bretxa de Tempestats.

Russell (3205 mts.)

Aquest és el llom que tinc que seguir, per la dreta es passa millor aquest ressalt de roca.

Des del tercer cim del dia, tot el tram recorregut.

Pic d'Estiba Freda (2691 mts.)

Els tres cims del dia en una bonica circular.

A la part inferior al costat de la pista ja puc veure la Cabana d'Ardonés.