dissabte, 5 de març del 2016

Per poc Pic de la Mine (2683 mts.) des del poble de Porta (1610 mts.)

La idea inicial era anar a fer una circular per Andorra, el lloc de sortida i d'arribada era diferent per això la Irene s'havia ofert a fer-nos la logística del dia, el mal temps ha impedit fer la sortida però la Irene ens ha volgut acompanyar igualment. Després de donar moltes voltes a la sortida i veient que l'última previsió meteorològica de Meteo-France a les 7 del matí a Puigcerdà donen risc de tempesta elèctrica a partir de les 13h decidim anar a un lloc on podem sortir de cota baixa i que tot sigui una pujada constant per si ve el mal temps treure pells i iniciar la baixada ràpidament.
Aquest lloc on és?, doncs, al poble de Porta (1610 mts.). Podem sortir per les pistes de Portè amb esquís als peus a una cota tan baixa, això ens permetrà avui fer metres de desnivell, la intenció és arribar al Pic de la Mine (2683 mts.). Pugem per la part dreta de les pistes, aquesta hora del matí encara no baixa ningú i arribem a l'estació intermèdia del Col de Puymorens (1920 mts.). El temps veiem que cada cop es tapa més i comença a nevar lleugerament, al arribar al plateau del telecadira de La Mine la imatge del cim no és la millor, ja que es veu tota la part superior molt pelada per culpa del vent. Seguim pujant però en lloc d'arribar a la part superior del telecadira de La Mine ens desviem a la dreta per anar a buscar el llom, poc abans d'arribar hem de parar a posar el Gore-Tex perquè el vent incrementa la seva força, continuem pel llom cadascú amb els seus pensaments, ja que portem la caputxa posada i el vent és fort, la qual cosa només et permet pensar a seguir uns metres més i després més i més. A sobre neva lleugerament cosa que fa incrementar la sensació de fred.
Al arribar a la cota 2490 la neu de cop ha desaparegut per culpa del vent i es veuen moltes pedres fins al cim, només ens falten 190 metres però per pujar sense esquís i amb el vent que fa, decidim donar per acabada la pujada pel dia d'avui. Sense que es voli res, traiem pells, fixem les botes i iniciem la baixada per una més que bona neu pols, després al arribar a pistes la qualitat és la mateixa, amb dos dits de neu pols a la part superior, amb aquest ingredient realitzem una baixada molt i molt divertida. Per sota la cota 1800 la neu és primavera però igualment ens fa gaudir molt. Un dia molt ben aprofitat veient les condicions meteorològiques d'aquest dissabte.

Inici de la sortida al poble de Porta (1610 mts.).

Pujant amb molt bona neu fins a la part intermèdia de l'estació (Col de Puymorens 1920 mts.).

Al fons podem veure el Roc de les Ombres (2381 mts.) a la zona de l'Estanyol.

Un tram de la pujada el fem al costat de la carretera que puja al Col de Puymorens (1920 mts.)

A l'esquerra el poble de Porta (1610 mts.) emblanquinat per la nevada d'aquesta nit.

La primera imatge del dia del Pic de la Mine (2683 mts.), molt ventat a la part superior.

Anem a buscar el llom per girar a l'esquerra.

Passada la part superior del telecadira de La Mine el vent incrementa la seva força.

Els núvols ho comencen a tapar tot.

La Teresa ben protegida del fred amb l'estreno de les noves manyoples de plomes.

El dia, tal com deien les previsions es va tapant poc a poc.

Tota la part superior del Pic d ela Mine pelat per culpa del vent.

La visibilitat cada cop es pitjor.

Obrint la traça en aquest tram, després ens trobaríem que el vent se l'havia emportat tota.

Punt (2490 mts.) on decidim donar la volta, degut a la manca de neu a la part superior.

Els 190 metres de desnivell pelats de neu que ens quedaven fins al cim.

En mig de la ventisca, altres esquiadors de muntanya preparant la baixada.

Al fons la Coma d'en Garcia bastant justa de neu.

Neu pols magnifica a la baixada.

Bones traces de baixada.

Tot i que no teníem clar que fos una gran sortida esquiable, no ens ha anat tan malament i hem pogut salvar el dia.
Quina neu ... i quina manera de gaudir, llàstima que es va fer curt !!!
Esperem que això sigui un no parar.