dissabte, 9 de gener del 2016

Pic de Ginevre (2382 mts.) des de l'estació de Puigvalador.

Primera sortida de la temporada d'esquí de muntanya després de la lesió, així que busquem un cim fàcil i amb neu.
Sortim de l'aparcament de l'estació d'esquí de Puigvalador (1678 mts.) i comencem a pujar per la pista Marmottes que gràcies als canons de neu artificial té una innivació més que correcte (ni al pujar, ni al baixar, vàrem tocar cap pedra), quan arribem a l'alçada del telesquí Bosc Negre (ens queda a la nostra esquerra) nosaltres continuem per la mateixa pista, aquí la innivació ja no és tan bona (falten canons) però no ens preocupa, ja que per baixar ho farem per la pista Crocus, quan hem passat pel costat hem vist que estava molt millor.
Al arribar a l'alçada del Telesquí du Ginèvre (2070 mts.) iniciem la pujada al cim per la part dreta, en el sentit de la pujada, les altres vegades havia pujat per l'esquerra, i tot i que la primera part és molt planera després s'enfila de cop amb un pendent força mantingut, per on hem pujat avui, la pista és més constant i pots pujar tota l'estona directament sense haver de fer girs. A mesura que anem pujant la boira va fent acte de presència, fins i tot molt a prop del cim cauen unes volves de neu.
Arribem al cim del Pic de Ginevre (2382 mts.) pràcticament amb els esquís als peus, no fa gens de fred ni vent. Després de beure una mica i fer unes quantes fotos, traiem pells, ajustem les botes i iniciem el descens. Poques vegades tenim la sort de què la primera baixada de la temporada ens coincideixi per pista i amb una bona neu com hi havia ahir. Gaudim molt de la baixada la qual efectuem molt suaument per prevenir possibles recaigudes de la lesió al vast esquerra, baixem fins al peu del Telesquí du Ginèvre (2070 mts.) on hi ha uns bancs amb taules, lloc que aprofitem per tornar a posar les pells.
Per no acabar la sortida ja, decidim anar a veure si trobem un camí entremig del bosc per pujar un altre dia al Puig del Pla Bernat. Sortim del telesquí du Ginèvre en direcció a la part superior del Pic du Bosc Negre (2135 mts.) poc abans d'arribar ens desviem a la dreta per una part descoberta de bosc, pugem uns metres fins a arribar a la part superior del llom que separa el nostre vessant de la part del Pla Bernat. Al arribar a dalt ja veiem per on hem d'anar per una altra vegada, hem de baixar uns metres i agafarem l'itinerari com si vinguéssim de Fontrabiouse i seguir fins al cim del Pla Bernat.
Per avui ja en tenim prou, tornem enrere i acabem de pujar al Pic du Bosc Negre (2135 mts.) on traiem pells i baixem gaudim com sempre,  fins a arribar a l'aparcament.
Primera sortida molt satisfactòria, això a partir d'ara ha de ser un no parar.........................

Imatge de les pistes de Puigvalador a primera hora del matí.

Quan iniciem la sortida el sol sembla que vol sortir d'entre els núvols.

A mesura que anem pujant, la boira comença a baixar.

Poc abans d'arribar al sector de Ginevre la boira cada cop és més densa.

La neu a les pistes està en perfectes condicions.

Davant nostre tenim el sector del Bosc.

Ja falten pocs metres per arribar al cim i la boira segueix amb nosaltres.

Al cim del Pic de Ginevre (2382 mts.)

Després de baixar del Pic de Ginevre, tornem a posar pells per trobar el camí cap el Puig del Pla Bernat.

Deixem enrere l'estació de Puigvalador i busquem el tram on hi ha menys arbres per passar.

A punt d'arribar a la part superior d'aquesta vall (2130 mts.), a partir d'aquí hem de baixar una mica.

A l'esquerra el Petit Peric (2690 mts.) i a la dreta el Puig Peric (2810 mts.)

Un dia molt ben aprofitat malgrat el pronòstic meteorològic i la manca de neu, un cop més ..... ENCERTADA.
Va ser gaudir i gaudir moltíssim i es va fer molt curta la sortida després de tan llarga espera.
Recupera't i cuida't.

Feliz inicio de año.
Ya tengo las nuevas botas, estoy a vuestra disposición.
Espero que caiga una gran nevada y salir pronto.