dissabte, 2 de gener del 2016

Gavà- La Roca del Barret- La Desfeta (526 mts.)



Seguim amb el procés de recuperació, després de la primera sortida al Pirineu avui toca quilometrada amb una mica de desnivell, sobretot puja i baixa.
Surto de casa i enfilo el camí cap a la Masia de Can Feral, la qual travesso per la seva part inferior, aquí ja comença la primera rampa forta que em deixa a Can Bori, aquí giro a l'esquerra i segueixo la pista que em portaria fins al Parc de Gavà.
Un centenar de metres després de passar per  la desviació a mà esquerra de Can Amat em trobo a mà dreta el camí que et baixa fins a la pista que va des del Cementiri de Sant Climent fins a Begues, agafo per aquesta pista. Al arribar a la principal giro a mà esquerra i continuo per la pista ampla, aquí vaig fer l'aventura del dia que no em va sortir massa bé, en lloc de seguir per la pista principal vaig agafar un camí que es veia molt més bonic, era força ampla i estava bastant net, arribo un punt on hi ha dues desviacions, agafo a l'esquerra que es veu millor, uns metres més enllà el camí acaba just a una torre de llum (entenc que el camí només serveix per manteniment de la torre), giro cua i al arribar a la cruïlla agafo l'altre camí. Cada cop està més espès de vegetació, fins que arribo a un punt on ja no hi ha camí, ara només tinc dues solucions: segueixo entremig dels matolls fins a arribar a la pista principal uns quants metres per sobre meu o baixo fins al camí principal, evidentment agafo la primera opció i començo a fer el senglar entremig de matolls, arbres, esbarzers, etc., finalment aconsegueixo sortir a la pista principal que surt de la dreta del Cementiri de Sant Climent i que passa per tota la carena.
Després de passar pel Puig d'Endi (341 mts.) ja puc veure el que queda de Can Bruguera, antiga Masia que pertany al terme municipal de Torrelles de Llobregat. Passo pel costat de la Roca del Barret (384 mts.) i enfilo la dura pujada fins a arribar a la carretera de Begues a Torrelles, entro al poble de Begues i continuo fins a Cal Vidu on he quedat amb la Irene.
Després de beure una mica, jo continuo per camins fins a la tanca que hi ha per sota del Cementiri de Begues, ella va amb el cotxe i ens tornem a trobar per ara continuar els dos fins al cim de La Desfeta (526 mts.), al baixar passem per La Clota i continuem fins al cotxe.
Sortida divertida per anar posant el motor a punt pels futurs objectius que vindran aquests pròxims mesos.


Desnivell: 870 mts.

Recorregut: 20,2 Km.

Horari: 4h, 34m.






Pujada perfecte per entrenar just abans d'arribar a Can Bori.


El cim de la Desfeta (526 mts.) vist des de l'altre vessant.


El Castell de l'Eramprunyà (389 mts.)


Cruïlla a la carena, estic entre Begues, St. Climent i Torrelles.


La Roca del Barret (384 mts.)


Des del Puig d'Endi (341 mts.) el que queda de Can Bruguera.


Un cop passat Begues i camí de La Clota ens trobem amb el cim de Les Agulles (547 mts.)


Pujant per la pista a La Desfeta.


Amb el zoom ja veiem la torre de vigia del cim.


Amb la Irene al cim de La Desfeta (526 mts.)


Visió de Gavà i Viladecans des del cim.


El Castell de l'Eramprunyà vist des del cim de La Desfeta.


La Clota (415 mts.), coll que separa Begues de Gavà.