dissabte, 22 d’agost del 2015

Cala Montgó- L'Estartit- Cala Montgó.

Amb aquesta sortida d'avui, el bloc arriba a les 300 piulades, mai m'hauria imaginat arribar a aquesta xifra. Moltes gràcies a tots els que seguiu el bloc.
Seguint la mateixa tònica de les últimes setmanes, quan arriba el cap de setmana, mal temps al Pirineu. Canviem de plans i pugem a la Costa Brava amb la Irene. Mentre m'espera a la platja vaig a fer una circular molt maca per la zona de l'Escala.
Surto de Cala Montgó i després de passar pel càmping del mateix nom que la Cala agafo la segona cruïlla a l'esquerra direcció al càmping Neus on hi ha una barrera que durant la temporada estival està prohibit passar amb vehicles motoritzats.
Continuo per la carretera asfaltada fins a arribar al kilòmetre 3,6 on desapareix l'asfalt per començar una molt bona pista. Continuo per aquesta magnífica pista que ens portaria directes a L'Estartit (per tornar faré servir aquesta pista) però al arribar al kilòmetre 5,6 a mà esquerra hi ha un camí que porta a buscar el GR-92 i al mateix temps a la Cala Ferriol, aquí la pista ja no es igual i hi ha molta pedra solta. Uns metres més endavant i igualment a mà esquerra s'agafa un altre corriol més estret que ens portarà fins a Cala Ferriol. Aquesta baixada s'ha d'anar amb compte doncs és molt fàcil anar a terra, tot i fer una mica de tramuntana, l'aigua està molt quieta, aprofito per fer unes fotos i continuo endavant.
Ara toca tornar a pujar per una forta pendent fins a arribar al GR-92 que per un puja-baixa em deixarà al cim del Puig Torró (171 mts.). A partir d'aquest punt la pista comença a baixar fins que torno a agafar una pista asfaltada, uns metres més endavant i a mà esquerra agafo una pista que em deixarà per sota d'una barrera on ja puc quasi tocar el poble de l'Estartit. Fins aquí han estat més de 10 kilòmetres, aprofito per fer un descans de 5 minuts on menjo una barreta i bec una mica de beguda energètica.
Ara continuo direcció a la Torre Ponça, després de passar aquest magnífic lloc continuo per la pista fins a creuar-me amb el camí abans recorregut i segueixo fins a arribar a la Cala Montgó on gaudirem d'un agradable i fresc bany.

Horari: 2h, 40 m.

Sortint de Cala Montgó a l'Escala.

A partir d'aquest punt a l'estiu està prohibit el pas per vehicles.

En aquest punt deixo el camí principal per anar a buscar el GR-92 direcció a la Cala Ferriol.

Aquesta part de l'itinerari el camí és perfecte per correr. La baixada a Cala Ferriol ja és un altre cosa.

Aquí em desvio cap a Cala Ferriol, ja porto 6 kilòmetres des de Cala Montgó.

Cala Ferriol, a partir d'aquest punt s'inicía una baixada dura fins a arribar a la mateixa aigua.

El sol de moment no ha sortit però la temperatura és alta.

Cala Ferriol.

Després de pujar de Cala Ferriol ara toca baixar cap a l'Estartit.

Ja es veuen les primeres cases de l'Estartit.

Estic al Parc Natural de les Illes Medes.

El poble de l'Estartit amb les Illes Medes.

Aquest es el punt on giro cua per tornar cap a Cala Montgó.