dissabte, 30 d’agost del 2014

El Mongròs (1133 mts.) des de Can Maçana

Primer de tot vull donar les gràcies a tota la gent que segueix aquest bloc, ahir vàrem superar les 50.000 visites, espero en un futur que les visites s'incrementin i jo, hi posaré tot de la meva part, per poder-ho fer cada dia millor, moltes gràcies a tots.

En un principi haviem de sortir amb la Carme a fer uns quants tresmils més, però la previsió per dissabte al Pirineu era bastant dolenta, aixis, marxo a Montserrat.
Surto de l'aparcament de Can Maçana (716 mts.) direcció al Collet de Guirló (802 mts.) on agafo la desviació a mà dreta cap al refugi Vicenç Barbé, em situo al peu de La Portella i amb una molt fàcil grimpada arribo a la part superior (883 mts.), ara toca baixar uns metres per després remuntar una estona fins a arribar al refugi (890 mts.). Només s'ha d'anar seguint les marques grogues per un sender molt ben marcat, passo el Pas del Princep (971 mts.) i després de franquejar un tram del camí arribo al Coll del Port (974 mts.), aquest és el primer punt on podem agafar el camí de retorn cap a Can Maçana. Avui no és el cas i continuo fins a arribar al Coll del Miracle (979 mts.), aquí comença la Canal del Miracle, segon punt per retornar a Can Maçana, aquesta canal té més dificultat que l'anterior (no s'ha de fer servir arnés) i s'ha d'evitar després de pluges, doncs, la inclinació és molt pronunciada i té molta terra que al mullar-se es converteix en fang.
Després de passar per la Balme de les Pruneres arribo al Coll de Les Comes, tinc el cim del Cilindre just davant meu. La baixada des d'aquest punt s'ha d'anar amb compte sobretot si la roca està molla, segueixo fins a la desviació de la Coma dels Naps de Dalt on comença una forta pujada, a la part superior hi ha una corda fixa per baixar els 10 metres fins a situar-nos al peu del Coll del Mongròs, una altre pujada ens deixa al mateix Coll i en 2 minuts arribo al cim del Mongròs (1133 mts.). Unes fotos i inicío el descens cap a la Font de la Cadireta, durant aquest descens s'ha 'anar amb compte de no perdre les marques grogues del camí.
Quan aquest comença a pujar decididament arribarà un punt on gira a la dreta i a l'esquerra segueix un camí, tot i estar tatxat continueu per aquí, cota 985 mts. aproximadament, en 10 minuts s'arriba al Portell del Migdia (1029 mts.). A partir d'aquí s'inicia el descens per la canal de la Llum (fàcil) fins a arribar a la cruïlla del GR-172, continuo direcció a Can Maçana on arribaré  una hora i deu minuts més tard.

Horari: 4h,53m.

La regió d'Agulles amb la Roca Foradada a l'esquerra vist des del Coll de Can Maçana.

La Portella (883 mts.)

El refugi Vicenç Barbé (890 mts.) amb la Roca de la Partió (937 mts.) al costat.

Coll del Port (973 mts.), primera canal fàcil per tornar a Can Maçana.

Coll del Miracle (979 mts.), inici de la Canal del Miracle(piulada del descens de la Canal del Miracle)

Balme de les Pruneres.

Pujant al Coll de Les Comes.

El Cilindre des del Coll de Les Comes (1045 mts.)

A partir d'aquest punt comença una molt forta pujada fins al Coll de Mongròs.

Des del Coll ja s'aprecia el cim.

Cim del Mongròs (1133 mts.)

Des del cim amb la regió d'Ecos darrera.

Cim de Sant Jeroni (1237 mts.), punt més alt de Montserrat.

Al Coll de Migdia (1032 mts.) s'inicía el descens per la Canal de la Llum.

Al recorregut del GR-172 hi ha un petit tram amb cadenes.

La Roca Foradada a l'esquerra i La Cadireta a la dreta.