divendres, 6 de desembre del 2013

Esposolla (1523 mts.) - Refugi de la Jaça de la Llosa (1760 mts.) i excursió per la Vall de la Castellane a la comarca Francesa del Conflent.

Divendres 6-12-2013

L'any passat més o menys per aquestes dates amb la Irene vàrem intentar arribar al segon refugi però la quantitat de neu caiguda uns dies abans i la falta de raquetes per la Irene ens fan abandonar el projecte, però som tossuts i un any després hi tornem.
Sortim del poble d'Esposolla (1523 mts.) a la regió francesa del Capcir on encara aguanta molta neu de les últimes nevades caigudes les darreres setmanes. Agafem la pista bastant planera amb l' avantatge aquest any que han passat la Ratrac i està molt més assentada la neu, passem la Font de la Cascada (1553 mts.) i continuem fins a arribar al Pont dels Plans d'Orriet (1625 mts.) punt on s'ajunten els dos camins que surten del poble d'Esposolla. Continuem fins a arribar al refugi de la Barraca de la Jaceta (1645 mts.) portem 5,3 Km. des del cotxe i aprofitem per fer la primera parada.
A partir d'aquest punt el camí ja comença a pujar, el sol ja fa estona que ha desaparescut d'aquest vessant i el vent comença a bufar amb ganes, finalment arribem al refugi de la Jaça de la Llosa (1760 mts.), aquest sí que està obert i en bones condicions. Aprofitem que dins no fa vent per menjar i beure i començar el descens pel mateix lloc de pujada fins a arribar al bonic poble d'Esposolla.

Horari: 5h,29m.

Des del'aparcament (1523 mts.) ja es veu el Pic de Terrers (2540 mts.) al fons de la vall.

A l'inici de l'excursió, amb el poble d'Esposolla darrera nostra.

Esposolla ( 1523 mts.)

L'Irene per la pista direcció a la Vall de Galva.

Aquest vessant inicial de la pista es nord per tant no veiem el sol en tot el dia en aquesta part del camí.

Plans de l'Orriat (1635 mts.)

Pic de Terrers (2540 mts.)

Barraca de la Jaçeta.

Pujant direcció al segon refugi.

Ja veiem el segon refugi, el vent aquí bufa amb ganes.

Refugi de la Jaça de la Llosa (1760 mts.)

La finestra del refugi colgada per la neu.

Dinant a l'interior del refugi on evitem la violència del vent.

A punt de començar el camí de baixada.

Dia ideal per anar amb esquís.

A punt d'arribar al cotxe, el poble d'Esposolla ja es prepara per rebra la nit.

Dissabte 7-12-2013

Color lila: Itineràri de pujada
        Color taronja: Itineràri de baixada

Les aventures per terreny desconegut normalment la primera vegada no acaben sortint bé i això és el que m'ha passat avui. Per arribar amb el cotxe ja ens ha costat molta estona doncs la carretera a partir de poble de Roquefort-de Sault estava molt nevada i gelada, havies de conduir amb molta delicadesa i ens ha endarrerit un temps preciós. Finalment arribem al Col de Jau (1506 mts.), punt divisori de les comarques de l'Aude i el Conflent. Surto amb esquís del mateix Col i agafo una pista paral·lela a la carretera principal però per la part superior, aquesta pista és molt planera i en uns 2,5 Km. arribo al Refugi de Calhau (1537 mts.). A partir d'aquí segueixo la pista i per evitar una gran corba de dretes segueixo unes traces d'esquí que tallem la pista fins a arribar a la part superior on torno a agafar la mateixa pista.
Sembla que el que va passar per aquí coneixia el terreny i vaig darrere les seves traces (error) que s'endinsen dins el bosc. Cada cop el bosc és més espès i les traces comencen a donar toms a dreta i esquerra, senyal que no sabia on anava. Finalment després d'una hora de lluitar dins el bosc, aconsegueixo sortir i tornar a agafar la pista, he perdut molt de temps. Després de seguir una estona més, decideixo girar cua però en lloc de tornar pel mateix lloc, quan arribi al refugi baixaré per l'antiga pista d'una desaparescuda estació d'esquí.
Finalment arribo al limit de la neu que és la cruïlla amb la carretera que va del Col de Jau a Mosset, ara només en queda carregar els esquís a l'esquena i caminar dos kilòmetres fins a arribar al Col de Jau, punt de sortida i final d'aquesta sortida.

Horari: 2h,54m.

Coll de Jau (1506 mts.) a cavall entre les comarques de l'Aude i el Conflent.

Sense paraules.

Vista enrera al Coll de Jau per la pista direcció al refugí de Callau.

La mateixa tónica uns metres endavant.

Refugi de Callau (1537 mts.)

Pic Dormidou (1843 mts.)

La part superior del Pic Dormidou, un cim que s'agafa del mateix Coll de Jau.

Això es el que es trobaràn d'aquí a 100 anys al Pirineu. Estacions d'esquí abandonades. Mosset-Coll de Jau.

Pilones tapades entre mig dels arbres.

Aquesta es la desviació on em trec al esquis. Soc a la D-14 i em queden 2 Km. caminant fins arribar al Col de Jau.

Desviació de la carretera per anar a l'estació abandonada.

I per acabar aquest dos dies d'activitat: tarda de relax als Banys de Sant-Thomas.

Així m'agrada investigant per a properes sortides.....
A mi aquest cap de setmana si que m'hagués anat genial la tarda de relax en uns banys, jajajajajaja