dissabte, 26 d’octubre del 2013

Petit Peric (2690 mts.), Pic Peric (2810 mts.), Pic de la Portella Gran (2765 mts.), Pic de Camporells (2671 mts.) desde Formiguères

La sortida d'avui la realitzem amb la Teresa i el Xavi, la intenció és fer una circular pujant 4 cims a la comarca francesa del Capcir. Un dels cims que volem pujar es el més alt del Capcir: Pic Peric (2810 mts.).
Per iniciar la sortida hem de conduir fins a l'estació de Formiguères i al arribar a l'aparcament principal (1740 mts.) agafar la pista forestal que surt a la dreta (en bones condicions) i després d'uns 5 km. ens trobem amb una barrera al mig de la pista i és el lloc on hem d' aparcar el cotxe.
Sortim de l'aparcament (2150 mts.) i seguim  uns minuts per la pista per agafar rapidament un camí ben fressat que ens porta fins a la part superior de la Serra de Mauri (2428 mts.), a partir d'aquest punt comencem a baixar fins arribar al Refugi de Camporells ( 2240 mts.), uns metres abans agafem una desviació a mà dreta i aixis passem l'Estany del Mig per la dreta en el sentit de la marxa. Pugem per una pendent herbosa fins a situar-nos al peu del Petit Peric. La pendent es molt pronunciada però sempre anem trobant indicis de sender, el vent una setmana més és protagonista i hi ha moments que bufa amb violència. Finalment arribem al Petit Peric (2690 mts.) primer cim del dia, desde aquí tenim una bona visió dels tres cims que encara ens queden per pujar. La baixada desde el Petit Peric és molt fàcil i només has de  seguir el camí, creuem el Coll (2608 mts.) entre el dos Perics i iniciem la pujada al Peric.
Sembla que hagi de ser complicada però tota l'estona vas trobant fites i hi ha sender fins a arribar al cim del Pic Peric (2810 mts.). Aquí aprofitem per beure i menjar una mica però com que el vent bufa amb violència decidim continuar. La sortida del cim continua amb la mateixa tònica que l' últim tram de pujada, es a dir camí fressat. Arribem a un punt on de cop i volta la cresta baixa en picat, és aquí on  hem de desgrimpar un tram (fàcil I), passats aquets metres seguim fins al Coll (2607 mts.) que uneix la Portella Gran i el Pic Peric, la pujada comença per pedres i herba per després passar l'últim tram a una grimpada divertida on has de fer servir les mans. Pic de la Portella Gran (2765 mts.), en aquest cim el Xavi que surt d'una petita lesió prefereix no seguir cap a l'últim cim de la jornada, nosaltres continuem direcció al Pic de Camporells.
Per arribar hem de baixar desde la Portella Gran en tendència a la dreta  a buscar l'aresta que ve del Pic de Camporells, només en l'últim tram hem de fer servir les mans per arribar al Pic de Camporells (2671 mts.), unes fotos i hem de retrocedir un centenar de metres per poder iniciar la baixada direcció als Estanys de Camporells (2362 mts.) on ens tornem a retrobar amb el Xavi i continuem fins a arribar al cotxe després de remuntar els 120 metres de desnivell per tornar a pujar a la Serra de Mauri.

Itinerari circular amb els 4 cims assolits avui.

Petit Peric (2690 mts.), totes aquestes canals que es veuen frontals, son goulottes a l'hivern.

Petit Peric (2690 mts.) i Pic Peric (2810 mts.) desde l'Estany del Mig.

Rampes finals abans d'assolir el Petit Peric.

Tram central del Petit Peric.

Petit Peric ( 2690 mts.)

Desde el Petit Peric ja es veu la continuació cap al Pic Peric (2810 mts.)

Visió desde el cim del Pic Peric.

Pic Peric (2810 mts.)

Desgrimpant del Pic Peric, l'Estany Blau i el petit Estany Blau.

La Teresa i el Xavi desgrimpant direcció al Coll (2607 mts.) entre la Portella i el Peric.

A prop del Coll ja veiem el tercer cim del dia.

Grimpada cap a la Portella Gran.

Tram recorregut desde el Pic Peric.

Els dos Perics.

Pic de la Portella Gran (2765 mts.)

Ja veiem l'últim cim del dia.

Arribant al cim amb la Portella Gran darrera.

Pic de Camporells ( 2671 mts.)

Retornant del Pic de Camporells per baixar cap als Estanys de Camporells.

El Xavi caminant per la pista tancada a vehicles no autoritzats amb els cims assolits darrera seu.

Una vegada més un itinerari molt ben triat, amb un resultat excel·lent (només una mica molest l'inesperat vent)i..... amb molt bona companyia.

Fins a la propera i a cuidar-se.