dissabte, 9 de febrer del 2013

Pedró dels Quatre Batlles ( 2382 mts.) circular desde el Port del Comte.




Veiem les últimes nevades d'aquesta setmana i el risc elevat d'allaus s'ha de buscar un cim arrodonit on no hi hagi perill, aquest es el Pedró dels Quatre Batlles ( 2382 mts.).
Per fer la sortida una mica més llarga surto de l'aparcament inferior de l'estació del Port del Comte ( 1730 mts.), pujo per la pista blava "La Rasa Coma" sempre per el lateral sense molestar als esquiadors alpins, vaig franquejant a la dreta fins agafar la pista dels "Galls" i abans d'arribar a la part superior del Sucre ( 2070 mts.) agafo la "Coma dels Marrans" fins arribar a Bòfia ( 2095 mts.), començo a baixar pel Forat de la Bòfia  sense treure pells ja que el descens es curt.
En aquest punt deixo les pistes ( 2050 mts.)  i començo a passar pel mig del bosc, la nevada  aquí ha estat generosa, llastima que després al arribar a la carena ha ventat molt. La traça ja està oberta i això es d'agrair amb la quantitat de neu al bosc. Arribo al cim del Vulturó ( 2350 mts.) on ja es veu darrera meu el cim del Pedró, una petita baixada em deixa sota al cim al qual arribo en pocs minuts Pedró dels Quatre Batlles ( 2382 mts.) aquí al cim degut al vent esta tot pelat, dues fotos i cap a baix ja que el vent es fort i fa fred.
Els primers metres desde el cim estan força gelats però més abaix la neu esta pols fins que arribo a les pistes de l'estació fins arribar al cadira de El Sucre on tinc que posar pells per remuntar uns metres i baixar fins a l'aparcament inferior on arribo molt content per la sortida efectuada.


Desnivell: 810 mts.

Recorregut: 13,10 Km.

Horari: 3h 43m.






Començo a pujar per les pistes semi buides i amb força innivació.


Les cases del Port del Comte a la part inferior.


Al fons es veu el cim arrodonit del Pedró dels Quatre Batlles ( 2382 mts.)


Força neu al bosc abans de sortir a la carena on el vent ha fet de les seves.



A la cota 2100 una petita parada abans de sortir a la carena.


Força i bona neu al Port del Comte.


Desde el Vulturó ja es veu darrera meu el cim del dia.


Ultims metres per arribar al cim del Pedró dels Quatre Batlles ( 2382 mts.)


El Pedraforca.


Belles cornises sota el cim.


Pedró dels Quatre Batlles ( 2382 mts.)


Desde el cim s'aprecien les carenes ventades i Montserrat al fons.

1 comentari:

TT ha dit...

Així m'agrada, que no molestis als què som esquiadors alpins!!!!!jajajaja
La veritat és que va fer tant i tant fred que encara estic gelada....però, Déu meu , neu deu.
Les sortides als cims arrodonits, normalment, sempre són divertides.
Salut