diumenge, 20 de gener del 2013

El Mongròs ( 1133 mts.), travessa a Montserrat.

Després de haver estat tot el dia d'ahir mirant les diferents meteos finalment decidim no pujar al Pirineu avui, durant el dia de demà veurem si l'hem encertat o realment hem pecat de ser massa conservadors.
Hem quedat a les 9 del matí a l'aparcament del refugi de Santa Cecília amb el Xavi, la Carme i la Rosa. Deixem els cotxes aquí i amb el meu anem tots quatre fins a l'aparcament de Can Maçana ( 708 mts.) on comencem l'excursió.
Sortim seguint el GR 172 fins el Collet de Guirló, uns metres més endavant agafem a mà dreta una desviació fins a la Portella ( 883 mts.) on hi ha una petita grimpada per dins d'una canal. Continuem pel camí ben fresat fins arribar al refugi d' Agulles: Vicenç Barbé ( 890 mts.), el camí ara puja i baixa, després de passar per el Pas del Príncep ( 971 mts.) franquegem fins arribar al Coll del Porc ( 974 mts.) desde aquest punt es pot tornar a Can Maçana baixant per els Frares i agafant el GR 172.
Nosaltres continuem desde el Coll de Porc fins al Coll del Miracle ( 979 mts.), passem per la Balme de les Pruneres on hi ha un bon lloc per bivaquejar. El terreny després de les pluges d'ahir esta força enfangat i relliscós, creuem el Coll de les Comes en aquest punt hi ha una petita desgrimpada que requereix una mica d'atenció i més avui que la roca esta mullada, arribem a la part inferior del torrent i a partir d'aquí una forta pujada fins al Coll de Mongròs, on en uns minuts arribem al cim del Mongròs ( 1133 mts.).
Aquí dalt fa molt de vent i força fresca per tant dues fotos i cap a baix, passem al costat de la Font de la Cadireta i arribem a l'ultim coll del dia, el Portell de Migdia ( 1029 mts.), baixem per la Canal de la Font del Llum fins agafar el GR 172 que ens portarà al final de l'excursió, l'aparcament de Santa Cecília.

El Xavi, la Carme i la Rosa arribant a la Portella ( 883 mts.)

Les dues noies fent fotos, el Xavi enviant misatges i darrera la Miranda de les Boïgues        ( al centre  de la pared la via Monpart )

Carme !!!!! aquesta motxila demana canvi.

Arribant al Coll de Porc ( 973 mts.), desde aquí pots baixar per Frares fins a Can Maçana

Balme de les Pruneres, situada entre el Coll del Miracle i Coll de les Comes.

Entre les agulles de Montserrat es veu el Prepirineu nevat.

El Cilindre desde el Coll de les Comes ( 1045 mts.)

Baixant un tram on hi ha una corda fixa direcció al Coll de Mongròs.

Coll de Mongròs, el cim ja es veu a la dreta.

Al cim del Mongròs ( 1133 mts.)

Desde el cim del Mongròs veiem al fons i a l'esquerra el cim de Sant Jeroni ( 1237 mts.) el més alt de Montserrat.

Baixant per la Canal de la Font del Llum, direcció a Santa Cecilia.

Quina casualitat la setmana passada vaig estar al Cim del Mongròs, passant pel Coll del Miracle, Coll del Porc, canal de la Sargantana...
Salut a totssssssss.........i molt recordssssss