diumenge, 16 de desembre del 2012

Pic de Tarbésou ( 2364 mts ) i Pic de Ginevre ( 2383 mts.)

Dissabte 15- 12- 2012

Aprofitant que l'estació de Puigvalador encara està tancada vull fer un cim que no he pujat mai per culpa de l'estació d'esqui. Primer passem per Ribes de Freser on el Marc de Ski & Mountain em te preparades les noves botes per aquesta temporada, son les Scarpa model Rush. Quin nom més acertat per unes botes. Com molt de vosaltres sabeu soc un fanàtic del rock sinfónic-progressiu i evidenment un dels meus grups preferits son els canadencs RUSH. Hem tingut la sort de veure'ls dues vegades al Wembley Arena a Londres.
Surto de l'aparcament de Puigvalador ( 1678 mts.)  i començo a pujar per les pistes, quin gust pujar per les pistes quan hi ha força neu i l'estació esta tancada. La neu esta força dura i tens que anar amb conte per no patinar, arribo a la part superior del Telecadira del Bosc Negre ( 2141 mts.) on trec les pells i baixo fins a la part inferior del Telesqui de Ginevre ( 2050 mts.).
Torno a posar pells i començo a pujar primer suau i cada cop que t'apropes més al cim la cosa es redreça.
Pràcticament fins al cim del Pic de Ginevre ( 2383 mts.) arribo amb els esquis als peus. Unes fotos i començo la baixada amb neu dura, les botes molt bé tant en pujada com en baixada. No coincideixo amb ningú i la muntanya esta solitària.

Les noves botes Scarpa ( Rush ), un dels millors grups de rock sinfònic-progressiu

Pujant desde Puigvalador amb la Serra de Madres al fons.

A la dreta es veu el Pic de Ginevre ( 2382 mts.)

Serrat del Clot de l'Egua ( 2351 mts.)

Sortint del bosc amb tot el Capcir ben nevat.

Panoràmica desde el Pic de Ginevre.

Pic de Ginevre ( 2383 mts.)

Preparat per començar el descens amb les noves botes.

Primers girs de la temporada i això no ha fet més que començar.

Diumenge 16-12-2012

Avui pugem a l'estació de Mijanès ( 1505 mts.), es una petita estació que està situada a la carretera que porta al coll de Pailheres ( 2001 mts.), la carretera només està oberta fins a l'estació i el port esta tancat fins a la primavera.
Aquesta estació també està tancada tot i la quantitat de neu que hi ha.Començo per el lateral de la pista fins arribar al petit refugi de l'Orri ( 1720 mts.), després de passar tot un tram pla començo a pujar amb força, sempre amb tendència a l'esquerra fins arribar a la carena final ( 2150 mts.), la neu fins aquest punt la he trobat dura però no he posat ganivetes, per aquesta última pala força dreta les poso ja que en aquest punt de la pujada no pots patinar.
Arribo al Pic de Tarbésou ( 2364 mts.) per segona vegada, l'altre vegada vaig pujar per l'estació de Ascou-Pailhères al vessant de Ax- les- Thermes. Després de fer unes fotos començo la baixada amb neu dura a la part superior i a mida que he baixat cada cop més primavera ja que les temperatures han pujat aquest últims dies. En fí un molt bon cap de setmana preparant els dies de Nadal que amb el Xavi estarem als Alps, a veure si es manté el fred i tenim la neu pols aquesta que tant ens agrada.

Horari: 3h , 27m.

Plano de la petita i acollidora estació de Mijanès. He marcat l'itineràri amb vermell fins al cim.

A la part inferior es veu l'aparcament de l'estació de Mijanès.

Abans d'arribar al refugi d'Orri, es veu al fons el Tarbésou ( 2364 mts.)

L'itineràri puja per la part esquerra fins arribar a l'aresta que ens durà al cim.

Refugi de l'Orri ( 1720 mts.)

Sempre en tendencia a l'esquerra, el cim es veu a mà dreta.

Franqueig amb neu dura per anar a buscar l'aresta.

Desde l'aresta mirant cap a baix veiem tot el tram recorregut.

Mirant cap a la part superior veiem el cim amb la pala final amb neu una mica gelada ( ganivetes )

Desde el cim es veu al fons de la vall l'estació de Mijanès punt de sortida.

Panoràmica de 4 fotos desde el cim.

Pic de Tarbésou ( 2364 mts.)

La vida està plena de coincidències, les meves es diuen Collins per Phil Collins, a qui vam tenir el plaer de veure a Praga el 2005.
Nosaltres també esperem que faci fred per tenir la neu POLS que tant ens agrada.
El diumenge baixant del Puigpedrós s'estava fonent per moments.