diumenge, 7 d’octubre del 2012

Le Lustou. ( 3023 mts.)

Arribem el dissabte a les 18:30 h. a l'aparcament de Rioumajou ( 1381 mts.) a uns kilòmetres de Saint-Lary, al cap d'una estona arriben la Maider i el Pedro que ja venen del Neouvielle.
Nosaltres al final només hem pogut venir la Teresa i jo. La Carme ha marxat al Cilindro de Marboré amb la Rosa, el Vizca tenia que portar uns clients i el Xavi amb uns companys de la feina marxava al Puigmal, (la propera sortida que fem amb els companys del Pais Vasc a veure si podeu venir, que tenen moltes ganes de coneixer-vos).
Sortim de Rioumajou ( 1381 mts.) a les 6:36 del matí, passem el pont de formigó i per una pista forestal no transitable per cotxes no autoritzats continuem fins a la cota 1503 mts. on abans de passar un altre pont agafem un petit corriol a mà esquerra que transita paral-lel al riu de la Piarre al qual creuem uns metres més endavant.
El camí, aquest primers metres, es una mica confús sobre tot si vas de nit i no el coneixes ( no era el nostre cas ). Desde que hem deixat la pista principal el camí es molt dret i no te cap tram suau, finalment arribem a una cabana de pastors ( tancada amb candau ) on parem a beure i menjar una mica ( ja portem més de 650 mts. de desnivell ). Continuem pujant per fortes pendents i al arribar a la cota 2350 mts. anem girant progressivament a mà esquerra per anar a buscar el Coll de Lustou ( 2649 mts.) al qual no arribem ja que pocs metres abans ja pugem directament per anar a buscar l'aresta que ens porti al cim.
La pujada es fàcil fins que arribem al gran vivac on deixem els pals d'esqui, a partir d'aquest punt la cresta es posa mes dreta i tens que fer servir les mans amb frecuencia.
Amb les nevades de la setmana passada el vessant nord està nevat i tenim que anar en compte ja que la roca patina. Amb una dificultat que en cap moment passa de II- arribem al cim del Lustou ( 3023 mts.), la Teresa està molt contenta ja que ara fa un any varen tenir que donar la volta a 100 mts. del cim per les males condicions de la neu en l'aresta cimera, la Maider i el Pedro també estan molt contents ja que es la primera vegada que fan aquest cim.
Amb molta precaució iniciem la baixada fins al vivac on recollim els pals i continuem cap a baix, quan arribem a la cota 2800 mts. girem a mà esquerra i ja deixem l'aresta, aixis la baixada serà més ràpida.
Després de passar per la cabana continuem fins arribar al cotxe després de recollir uns quants rovellons pel camí.

Horari: 7h. 58 m.

Aquí podem veure quin mal pot fer una allau, destroçar tot el bosc sense deixar cap arbre al seu pas.

Primers núvols que comencen a tapar la part superior dels cims.

Amb la Maider i al Pedro al costat del Coll de Lustou ( 2689 mts.)

Comencen les dificultats, els pals d'esqui els hem deixat uns metres més abaix.

Seguim grimpant direcció al cim.

El Pedro guiant al grup.

Cim del Lustou ( 3023 mts.)

Desgrimpant del cim, aquí es veu al vessant nord nevat i el vessant sud sense neu.

Això de que el camí era confús (si no ho coneixes ...) quina veritat, per sort que anàvem amb tu, perquè els tres ja marxàvem cap a una altra direcció ¡¡¡¡¡¡
Vaig acabar el cap de setmana "super" contenta, un tres mil més a la butxaca i per haver tingut el plaer de conèixer a Maider i Pedro.
zuek ezagutzeaz pozten naiz¡¡¡¡¡
musu=petons

XCastella ha dit...

Després de veure les fotografies ,dubto si podré acompanyar-vos alguna vegada en la meva vida.....
No entenc com el dilluns us veig córrer pels passadissos, com ni no haguéssiu fet res
Hauré de posar-me les PILES
XCastellà

Arnau ha dit...

Sou uns punyeteros craks, espero tenir-vos a tots vosaltres en el meu equip de triatló.
Un reconeixement al vostre esforç, constància, determinació, capacitat, talent, etc.etc.
Una forta abraçada a uns i petons a unes altres.

Hola a todos
¿Cómo van los entrenos, te has apuntado ya a la marcha del Garraf?, me imagino que si. Yo no hago mas que darle vueltas al recorrido a ver como me las apaño para bajar de las 6 horas.
A ver si este año nieva y podemos empezar pronto con las raquetas.