dissabte, 11 de febrer del 2012

Pic de la Mina ( 2683 mts.)

L'arribada a l'aparcament de l'estació francesa de Porte i Puymorens es de aquelles que es recorda, temperatura exterior -12º, això li incrementes un vent de 30km / hora, sensació tèrmica de -19º.
La idea inicial es anar direcció al Pic de la Valleta ( 2793 mts.).
Surto de l'aparcament de La Vignole ( 1880 mts.) i començo a pujar per el lateral de la pista fins arribar a la part superior d'aquest primer remuntador.
En aquest punt deixo les instal·lacions de l'estació i giro a mà esquerra ( S ), passo al costat de la Bassa de l'Orri de la Vinyola i per el fons de la vall em vaig apropant a la base del Pic de la Valleta.
El vent que ha fet aquest darrers dies ha dipositat tota la neu de les arestes aquí, a la vall. Tinc que obrir la traça ja que fa dies que per aquest vessant no hi passa ningú.
Quan estic bastant a prop em dono conte que el corredor que vull pujar ( a la dreta del cim ) esta molt pelat i es veuen moltes pedres, per tant faig un canvi i començo a franquejar per sota el Pic de la Mina fins arribar al lloms de la via normal on tinc que posar ganivetes ja que el vent ha fet de les seves.
Arribo al coll ( 2640 mts.)  on deixo els esquis i amb els grampons ja que la neu està  molt dura segueixo la fàcil aresta final fins arribar al Pic de la Mina ( 2683 mts.), estic sòl al cim ja que fa bastant vent i el fred es molt i molt intens.
Baixo fins al coll, trec les pells i ganivetes i començo el descens, el primer tram la neu està dura però es deixa esquiar força bé, però quan arribo a la part superior de l'estació, ufff.
La neu a pistes està genial, es una neu molt seca i es una meravella baixar amb aquesta neu ( el que disfruti fent esquí de pista que no deixi passar l'oportunitat de esquiar aquest dies ) el fred segueix molt intens( a les 15h. la temperatura era de -10º ).

Horari: 3h 48 m.

Desnivell; 905 mts.

Temperatura a l'exterior a l'aparcament de Porte Puymorent

D'esquerra a dreta, Pic de la Valleta, Punta de la Vinyola i Pic de la Mina.

Obrint traça amb la Coma d'en Garcia al fons de l'imatge

Pic de la Valleta amb la via del Gran Diedre al centre de l'imatge

Pic de la Valleta i Punta de la Vinyola

Tram de cresta final per arribar al Pic de la Mina

Pic de la Mina ( 2683 mts.)

Desde el cim del Pic de la Mina, visió sobre el Pic de la Valleta i Punta de la Vinyola.