dissabte, 16 de juliol del 2011

Cerbillona ( 3247 mts.) i Agulla SW del Cerbillona ( 3051 mts.)




Amb aquesta Agulla SW de Cerbillona ( 3051 mts.) ja només em falten 11 tresmils.

Avui ha estat un dia molt dur, no només per la part física sinó per la psicològica.La setmana ha estat del mateix estil, ja que fins divendres a les 6h. del matí i amb l'ultima actualització de Meteo-France no he decidit que avui podia ser el dia.
Fer aquesta agulla esta només reservat a col.leccionistes de tres-mils, ja que no te cap interes com a cim, la roca esta molt descomposta i has d'anar amb compte durant tota la desgrimpada.
Per mi ha estat més dur que quan al 2009 vaig fer l'Agulla Superior i Inferior del Clot de la Hount, poder aquell dia al anar amb el Xavi Martí va ser diferent que al anar sol.


Surto del Barrage d'Ossoue ( 1834 mts.) i cauen unes gotes, es comença a fer de dia i es veuen bastant núvols, segueixo el marcat GR-10 direcció al Refugi de Bayssellance ( 2651 mts.), la pujada es bastant forta i guanyes desnivell molt ràpid.
Al arribar a la cota 2440 passo al costat de la Grotte Bellevue (tres coves que va fer construir el Comte Russel durant l'estiu de 1880), uns metres més amunt hi ha la desviació cap al refugi de Bayssellance, jo segueixo direcció al Glaciar d'Ossoue al qual arribo als 2640 mts.
En aquest punt em poso els grampons i començo a seguir la traça que es dirigeix a la Pique Longue de Vignemale. Jo abans de arribar al peu de la Pique em dirigeixo al Col de Cerbillona i en pocs minuts al Cerbillona ( 3247 mts.), quina diferencia de dia,l'ultima vegada que vaig estar aquí no es veia res i després ens va agafar una gran tormenta, avui es diferent el dia al final s'ha arreglat i l'unic es que fa molt vent.
Miro cap abaix i allà al fons diviso l'Agulla SW de Cerbillona, no m'ho penso i començo la baixada per l'aresta de l'esquerra en el sentit de la baixada.
Deixo el piolet, els pals i els grampons que aquí no em fan falta i ja els recolliré a la pujada, quan porto uns 80 mts de baixada intento passar al centre del corredor ple de pedres sueltas però no em fa gens de gràcia i torno a l'aresta.
Tinc que posar tots els sentits ja que la baixada es delicada per el mal estat de la roca, per la part central no es pot passar ja que encara queda neu i esta gelada, segueixo per l'aresta fins que arribo sota l'agulla, una grimpada amb bona roca en comparació del desgrimpat i arribo a l'Agulla SW de Cerbillona ( 3051 mts.).
La pujada per el mateix lloc de baixada però es puja molt millor, torno a passar per el Pic Cerbillona i tot el Glacier d'Ossoue fins arribar al Barrage d'Ossoue unes quantes hores després de sortir al matí.


Horari: 8h,52m.

Desnivell: 1810 mts.

Recorregut: 22.35 Km.






La lluna al Col d'Aspin ( 1489 mts.) encara falten 1,5 hores per arribar a Gavarnie
Dreta: Taillon, Brecha de Rolando, El Casco, La Torre de Marboré, Pic de La Cascada i Marboré, tots cims de més de tresmils metres.
Grotte Bellevue, camí del refugi de Bayssellance( 2651 mts.)
Grutas Russell ( es pot apreciar el retrocés del glaciar, la neu estava a l'alçada de la cova)
Cerbillona ( 3247 mts.)
Punta Chausenque i Piton Carré
Dreta: Punta Chausenque ( 3204 mts.) i Piton Carré ( 3197 mts.)
Drt: Pique Longue de Vignemale ( 3298 mts.), esq: Clot de la Hount ( 3289 mts.)
Cerbillona ( 3247 mts.)
Fàcil cresta cap al Pic Central ( 3235 mts.)
Al centre i "molt abaix" treu el nas l'Agulla Sw de Cerbillona ( 3051 mts.)
Valle del Ara amb Bujaruelo al final de la vall

Iniciem la baixada desde el Pic de Cerbillona
Visió desde l'aresta del Pic Central, Montferrat, les dues puntes del Tapou, Tapou i Millieu, tots cims de més de tresmils metres
Comencem la desgrimpada cap al cim de l'Agulla SW del Cerbillona
Desgrimpant per terreny de roca molt descomposta
L'Agulla SW encara molt lluny
Al centre es veu el Pic de Cerbillona
Tram no massa dificil però bastant perillós per la qualitat de la roca
L'Agulla SW de Cerbillona, a meitat del recorregut
La cresta dreta es per on he baixat, no per el centre del corredor.
La roca esta molt descomposta
Baixant per la cresta, amb l'itinerari de pujada
Cim de l'Agulla SW de Cerbillona ( 3051 mts.)
Arribant al peu de l'Agulla SW de Cerbillona ( 3030 mts. aprox.)
Desde el peu de l'Agulla, l'ultim tram fins al cim.
Desde l'Agulla SW de Cerbillona ( 3051 mts.), mirant cap al peu de l'Agulla.
Per segona vegada, Cerbillona ( 3247 mts.)
Glacier d'Ossoue al fons el Marbore ( 3248 mts.) i Astazous
Cordada a punt de passar l'esquerda
Petit Vignemale ( 3032 mts.) i Col des Glaciers
Qui diu que no hi han esquerdes al Pirineu!!!!
Esquerda al Glacier d'Ossoue

Le Pont de Neige, al fons Barrage d'Ossoue ( 1834 mts.)

1 comentari:

Teresa ha dit...

Quina bona memòria que tenen alguns, recordar-se del que vas fer el 2009, jo que per memoritzar les sortides, haig de fer un copiar i pegar?????
Molt bé el temps invertit, no m'estranya que haguessis d'aguditzar tots els sentits, ja que estant la pedra tan descomposta i en molt ,però, que molt mal estat, jo potser hagués hagut de fer vivac a mig camí.
Impressionant les esquerdes.
Ah, em van donar l'encàrrec de felicitar-te com a Entrenador Personal, a causa del meu bon resultat en la prova del Divendres.
Petons