diumenge, 17 d’abril del 2011

Tuc de Mulleres ( 3010 mts.) per la Vall de Benasque i El Gallinero ( 2728 mts.) per L'Ampriu

Dissabte 16-04-2011 Tuc de Mulleres ( 3010 mts.)

Al dijous a la nit quan estava preparant la sortida del cap de setmana, navegant per internet descobreixo que aquest mateix dia han obert la pista que puja desde Los Llanos del Hospital fins a La Besurta. No ens ho pensem i cap a Benasque.
Surto de la Besurta ( 1897 mts.) i agafo al camí vell direcció al Forat d' Aigualluts, la neu esta força dura( ja que aquesta nit ha glaçat) i decideixo portar els esquis a l'esquena ja que de moment es va força ràpid.
No puc pujar per el Torrent de l'Escaleta ja que ha fos la neu i baixa molta aigua, pujo per el camí d'estiu i con que no ha tocat el sol encara la neu segueix dura i jo amb els esquis a l'esquena.
Després de passar per els Estanys de l' Escaleta ( 2360 mts.) enfilo les dures rampes fins arribar al llac superior ( 2635 mts.).
Ja fa una estona que toca el sol i jo amb els esquis als peus i pujant a bona velocitat, ja que la neu es força ràpida avui ( quina diferencia de la setmana passada ).
A pocs metres del cim deixo els esquis i per una fàcil grimpada assoleixo el Tuc de Mulleres ( 3010 mts.). Un gran mirador, quines vistes, Aneto, Russel, Maladeta, Besiberri, Cresta de Salenques. Aquí dalt coincideixo amb el Joan de Guissona ( bon jan ) i després de parlar una estona decidim fer la baixada junts.
I quina baixada, neu primavera magnífica, on surten tots els girs perfectes. Baixem amb els esquis als peus fins a 10 minuts de La Besurta on gaudirem amb l'Irene d'un bon dinar al solet amb les meravelloses vistes de La Maladeta.

Horari: 6h 50 m.

Maladetas ( Pico Mir, Sayó etc.)
Aneto ( 3404 mts.) desde el Forat d' Aigualluts
Aneto desde el Plà d'Aigualluts
Vall de la Escaleta amb la Forcanada al fons
La Forcanada

Tuc de Mulleres ( 3010 mts.)
Al cim amb l'Aneto, Rusell i Maladetas darrera meu
Visca el Futbol Club Martinenc
Boca Sud del Tunel de Viella desde el Tuc de Mulleres ( 3010 mts.)
La mateixa que l'anterior però amb el zoom
Llac gelat

Plà d' Aigualluts

Diumenge 17-04-2011 El Gallinero ( 2728 mts.)

Per rematar el cap de setmana, pugem a l'aparcament de l'Ampriu ( 1910 mts.) i per el lateral de la pista arribo a la part superior de l'estació ( 2620 mts.), en aquest punt comença a baixar la boira i això dificulta una mica la orientació.
En pocs minuts arribo una vegada més al cim del Gallinero ( 2728 mts.) i després de treure pells inicio una gran baixada fins agafar la pista vermella ( que fàcil es esquiar en pista ) que ràpidament ( poder massa i tot ) em deixa al costat del cotxe.

Mal temps a prop del cim
Aparcament de l'Ampriu
Sota el cim
Pic del Gallinero ( 2728 mts.)

és la quarta vegada que miro el blog per llegir la piolada d'ahir , però, veig que encara no has escrit, de tota manera les fotografies com sempre ideals per a una exposició.... vaig a dormir que estic una "mica" cansadeta d'ahir, després de pujar el Posets en un temps record