diumenge, 13 de març del 2011

Excursió per la Vall de Sant Martí

Dissabte 12-03-2011

Tot i que el pronòstic de temps era dolent per dissabte, pugem divendres a la nit a dormir al tranquil poble d'Aneto.La nevada en principi no passaria al vessant nord ( Vall D' Aran) i confiàvem en poder fer alguna cosa dissabte.
Al matí ens aixequem amb 30 cm. de neu i continua nevant amb intensitat, passem a l'altre part del túnel de Viella ( Nord ) i efectivament no hi havia ni gota de neu, però una cosa que no contàvem era la pluja.
Plou torrencialment, després d'esperar una estona decidim anar cap a Gavarnie on estarem tot el dia amb un dia bastant gris i amb una cota de neu molt alta en aquesta zona.

Diumenge 13-03-2011

Avui el dia ha sortit radiant, pugem per la Vall de Boí i deixem el cotxe al Plà de l'Ermita( 1655 mts.) ja que a la corba on el deixeriem normalment no es possible per la nevada del dissabte.
Surto del mateix Plà de l'Ermita amb els esquis als peus, el primer tram vaig paral-lel a la carretera fins que arribo a la corba i ja agafo l'entrada a la Vall de Sant Martí ( 1700 mts.).
La neu es molt humida i d'una qualitat pèssima ( en una setmana com canvien les coses al Pirineu ).Arribo al final de la pista i agafo la desviació cap el Port del Rus ( 2614 mts.) quan porto una estona dins el bosc la neu continua igual o pitjor decideixo deixar-ho ja que aixis no arribaré en lloc.
Trec les pells i inicio una baixada penosa amb la neu humida molt perillosa per els genolls ja que et frena a cada moment.
En fi la setmana que be més i més i més i molt més.

Recorregut : 7,25 km.

Horari: 2h. 21m.

Al matí, la nevada es intensa al poble de Aneto

L'esglèsia, a la plaça principal del poble d'Aneto

Gavarnie amb molt mal temps

Entrada a la Vall de Sant Martí

Foquejant per el costat de la carretera

Traces a la Vall de Sant Martí amb el pic Lo Pessó Petit ( 2792 mts.) a l'esquerra