dissabte, 26 de febrer del 2011

Pic de Mortiers ( 2605 mts.)

La sortida d'avui esta dedicada al meu amic Loren Alcaine( mort als 43 anys per causes naturals) amb ell i altres amics vaig fer per primera vegada l'Aneto a l'any 1984 ( per que la vida de vegades es tan injusta ? )

Sortim amb la Carme de l'aparcament de l'estació de Formigueres ( 1740 mts.) a la regió francesa del Capcir.Pujem fins la part superior de l'estació( 2343 mts.) creuem la Serra de Mauri i al arribar a la part superior ( 2428 mts.) baixem direcció sud. Nosaltres hem baixat sense treure pells, però per una altre vegada crec que val la pena treure-las.
Arribem a la part inferior ( 2250 mts.) molt a prop del refugi de Camporrells i després de passar al costat de l'Estany Gros remuntem la vall fins arribar a un fals coll des d' on veiem al fons el nostre objectiu.
Els últims metres els fem pel llom amb unes bones traces fins arribar al Pic de Mortiers ( 2605 mts.) fem unes fotos amb l'escut del Futbol Club Martinenc ( club amb 102 anys d'història.)
Iniciem la baixada per la cara sud amb una neu molt dura, aquesta serà la constant de tota la baixada però amb bona neu te que ser una baixada magnifica.
Com fem una circular no baixem per el mateix lloc de pujada i després de baixar la cara sud agafem el Forat de la Caixa i per una baixada entre tubs i per comes molt franques arribem a un pont de fusta ( 1790 mts.) a partir d'aquest punt hi ha una suau baixada on de vegades s'ha de remar una mica.
Quan arribem a la cota 1600 mts. i s'ha d'anar molt en compte, hi ha a mà dreta un arbre marcat amb el numero 38, en aquest punt tenim que deixar el camí principal i agafar a mà dreta un caminet que ens deixa al mig d'un recorregut de raquetes que surt de l'estació de Formigueres.
No traieu pells ja que s'ha de remar tota l'estona, seguint aquest camí 1 Km. ens deixara al lloc de sortida.

Horari: 6h. 30m.

Recorregut : 20,1 Km.

La Carme a la Serra de Mauri
Petit Peric, Puig Peric, Puig de la Portella Gran
Pic de Mortiers

El Puig Peric i el Petit Peric amb l'estany Gros
Ultims metres fins al cim
La Carme arribant al cim
Pic de Mortiers ( 2605 mts.) amb la bandera del Futbol Club Martinenc
Cara Sud de la Dent d'Orlu

Pic de Mortiers ( 2605 mts.)

Unknown ha dit...

Bones!!!
Després dius de nosaltres que anem a llocs de remar... i pel que veiem també et trobes amb la mateixa situació!!!!
Nosaltres també varem passar unes “comes franques” molt pronunciades!!!!
Pel que veiem estaves molt a prop nostre, doncs varem passar pels arbres 33/37 i 39. Per cert també passes per circuits de raquetes de chicharelos.