diumenge, 11 de juliol del 2010

Punta de la Olas, Baudrimont SE, Baudrimont NW, Espalda de Esparrets

Desmuntem la tenda al sortir ,ja que esta prohibit deixar-la plantada durant el dia, seguim el GR 11 que ens porta fins el Collado Superior de Góriz ( 2329 mts.) , al arribar al coll agafem a mà esquerra el mateix GR que franqueja per la part inferior el Punta de las Olas.
Fins que el camí no comença a baixar una mica ( cota 2600 mts aprox.) no trobem el camí que ens porta sense gens de dificultat a la part superior d'aquest cercle.El camí es una tartera de pedra fina però esta molt ben marcat i el camí es agradable.Sense cap dificultat arribem a la Punta de las Olas ( 3002 mts.).
Des-de aquí i sense perdre pràcticament alçada ens situem al peu del Baudrimont SE, al qual pujem per la seva aresta SE, màxim II-.
Realitzem una fàcil grimpada i en pocs minuts fem el cim del Baudrimont SE ( 3026 mts.), baixem pel mateix itinerari.
Remuntem direcció al Coll del Monte Perdido, al arribar a cota 3055 en lloc de seguir cap al coll baixo cap al Baudrimont NW. ( en aquest punt segueixo sòl ja que la Carme ha tingut uns problemes amb els grampons), just abans d'arribar al peu franquejo a mà esquerra per situar-me sota el cim de la Espalda i per unes pales de neu força dretes arribo al cim de la Espalda d'Esparrets ( 3077 mts.).
Segueixo el mateix itinerari de pujada per situar-me al peu del Baudrimont NW i quina es la meva sorpresa al donar-me compte que la Carme gràcies a un frances ha pogut arreglar els grampons. Tots dos iniciem la grimpada al ultim cim on només es complica una mica a la part central, Baudrimont NW ( 3045 mts.).
Retornem cap a la Punta de las Olas i després fins al refugi de Góriz on arribem 8h, 50 m. després de sortir a primera hora del matí.
Fem la motxilla i amb tempesta inclosa baixem fins a la Pradera d' Ordesa.

Horari: 11h. 14m.

Collado Superior de Góriz ( 2329 mts.)
Punta de las Olas ( 3002 mts.)

Coll Sup. de Góriz i Punta Custodia ( 2520 mts.)
Cim Punta de las Olas, darrera meu Soum de Ramond ( 3263 mts.)
Baudrimont SE ( 3026 mts.)
Dedo del Monte Perdido, Cilindro de Marboré
Cim Espalda Esparrets ( 3077 mts.)
Desde el cim de la Espalda, al fons Baudrimont NW
Desde el cim Baudrimont al fons Espalda de Esparrets

Aresta NW Baudrimont ( 3045 mts.)