dissabte, 28 de novembre del 2009

Gallinero ( 2728 mts.)- Cibollés ( 2749 mts.)

Aneto i Maladetes desde el cim del Gallinero

Pico Cibollés desde el Gallinero
Pàrquing de l'Ampriu.

Pico Cibollés ( 2749 mts.)

Dissabte 28-11-2009.
Surto de l'aparcament de l'Ampriu ( Cerler- 1890 mts.), pujo a l' esquerra de les pistes d' esqui ja que els canons estan funcionant i la neu artificial cau en abundància.
Segueixo per els Clots de l' Ampriu , just al arribar a la cota 2350 agafo un fàcil esperó que delimita, per la dreta les pistes d' esqui, i per l'esquerra la Canal Amplia.
Arribo al coll ( 2569 mts.) que separa el Gallinero del Pico Cibollés, giro a l'oest ( dreta) per una fàcil aresta que em deixa al cim del Gallinero ( 2728 mts.).
Torno a baixar fins el coll i començo la pujada al Cibollés, primer per una rampa de 30º amb neu dura i després torno a agafar l'esperó que amb una grimpada sense cap dificultat faig el Pico Cibollés ( 2749 mts.) .
La baixada fins el coll i aquí si que segueixo la pista d'esqui fins arribar a l' aparcament de l'
Ampriu. Un dia bastant ventós i amb una manca de neu extraordinària.