dissabte, 30 de maig del 2009

Travessa Maladetes+ Aneto


Dissabte 4,30 h. sona el despertador,surto del càmping Aneto. Primera sorpresa agradable del dia, la carretera està oberta fins a La Besurta ( 1940 mts.). Començo a caminar amb els esquis a la motxilla ,ja que la neu ha pujat bastant de cota tot i així 10 minuts abans de arribar a La Renclusa ja calço esquis. Després de passar el refugi deixo tota la marabunta de gent cap als portillons i jo enfilo per sobre dels llacs de Paderna direcció al Coll d' Alba (3081 mts.). Ràpida baixada franquejant per sota el Pic Le Bondidier (no s'ha pujar al Coll Cordier) i quan estic arribant al llac de Cregüenya,diagonal a l'esquerra per anar a buscar la base, per pujar al coll de Cregüenya. Aqui em poso els grampons ja que la pujada està força gelada. Quan estic arribant al coll miro cap al lateral i veig majestuosa la cara sud de La Maladeta ( t'en recordes Xavi M. l'hivernal al Gran Diedre?) i amb aquest gran record arribo al coll de Cregüenya (2905 mts), baixada cap al Llac de Corones (2750 mts.) el qual franquejo per la banda esquerra.Torno a posar pells i pujo per la vall de Corones,al passar per sota del corredor Estasen, el sol que ja fa estona que està incidint en la canal em desaconsella pujar-hi (ho deixo per d'aqui a 3 setmanes sense esquis) i continuo fins al coll de Corones (3195 mts.).
Continuo per la via normal dels Portillons i després de 7h35m arribo per 38ª vegada al cim de l'Aneto (3404 mts.)Baixada per Aigualluts amb la neu ja molt estobada però es deixa esquiar molt bé. Em trec els esquis cinc minuts abans d'arribar al Plà d'Aigualluts i segueixo per el caminet fins al cotxe aparcat a La Besurta.Quan estic arribant comença a ploure (segona setmana seguida que em lliuro de mollar-me, fins quan durara la sort????? )



Desnivell: 2205 mts.

Horari: 9h, 5m.






Aneto i coll de Corones.



Pic le Bondidier, Cordier ,Sayó.



Cara sud Maladeta



38 ascensió a l'Aneto (3404 mts.)



Pujant al Coll d'Aragüells.



Pic le Bondidier.



Estany de Cregüeña.



Dent i Queixal d'Alba.



Pic d'Alba,Maladetes.