dissabte, 9 de maig del 2009

Pic del Bastiments,Bacivers i Pic de la Dona

L'itinerari inicial era fer una sortida al Pirineu central.Veient el temps insegur que marquen per aquesta zona ens decidim un cop més a la zona d'Ulldeter. Sortim del parking inferior amb els esquis als peus(pot ser l'ultima pujada de la temporada en aquest indret) i pugem fins al coll de la marrana i després Bastiments (2881 mts.).Baixem directament cap al plan de Bassibers amb una neu dura,però que ens deixa esquiar molt bé.Pujada cap al Bassibers amb neu crosta molt dolenta i arribada al cim ( 2845 mts.) amb vent molt fort.Primera part de la baixada amb la mateixa tònica que a la pujada,neu crosta difícil de dominar i fàcil de fer-te mal.Seguim baixant fins a la Coma del Plà Gran,aquí la qualitat de la neu ja es molt diferent ,tenim una neu primavera que fa les nostres delícies.A 2385 mts posem pells i remuntem fins al Plà d'Ombriaga i perla carena fins al Pic de la Dona (2704 mts.)El vent continua amb molta força i baixem directament a l'estació de Vallter 2000 (ja està tancada).Tornem a posar pells per pujar fins a dalt de l'estació i baixar per la pista del xalet fins al cotxe.

Desnivell:1795 mts.

Rosa S., Xavier M., Josep Mª M.

Pic de Bastiments( 2881 mts.)